نسخه چاپی

مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا خواستار آزادی «آلكسی ناوالنی» شدند

عکس خبري -مقامات بلندپايه اتحاديه اروپا خواستار آزادي «آلکسي ناوالني» شدند

مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا حكم دادگاه روسیه علیه منتقد معروف این كشور را حكمی آلوده به «انگیزه سیاسی» خواند و خواستار پایبندی روسیه به تعهدات بین المللی خود شد.



به گزارش نما به نقل از آناتولی، مقامات اتحادیه اروپا روز دوشنبه در پیام‌هایی جداگانه خواستار آزادی فوری «الکسی ناوالنی» منتقد و چهره سرشناس اپوزیسیون روسیه شدند.

«اورزلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپایی در یک پیام توئیتری نوشت: «من از روسیه می‌خواهم تا به تعهدات بین المللی خود پایبند بماند و ناوالنی را فوراً و بدون قیدوشرط آزاد کند.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در یک پیام توئیتری نوشت: «محکومیت آلکسی ناوالنی در تضاد با تعهد بین المللی روسیه در زمینه حاکمیت قانون و آزادی‌های اساسی است».

بورل همچنین به حکم دیوان حقوق بشری اروپا اشاره کرد که پرونده اتهامات مطروحه علیه ناوالنی را «خودسرانه و ناحق» خوانده بود.

از سوی دیگر، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا نیز پیامی مشابه در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد. در این پیام، چارلز میشل نوشت: «ما محکومیت او [ناوالنی] را نمی‌پذیریم. عدالت نباید به سیاست آلوده شود. معترضان از حق برگزاری اعتراضات صلح‌آمیز و بیان دیدگاه‌های سیاسی خود برخوردارند».

گفتنی است، جوزف بورل قرار است جمعه این هفته با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و پیرامون تمام موضوعات بحث برانگیز از جمله «ناوالنی و سرکوب اعتراض‌ها علیه بازداشت وی» را با این مقام روس مطرح کند.

شایان ذکر است که روز سه شنبه دادگاهی در مسکو آلکسی ناوالنی را به جرم نقض آزادی مشروط به دو سال و هشت ماه زندان محکوم کرد.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...