نسخه چاپی

هند دومین تولیدكننده بزرگ واكسن كرونا در جهان می‌شود

عکس خبري -هند دومين توليدکننده بزرگ واکسن کرونا در جهان مي‌شود

انتظار می رود هند بیش از ۳.۵ میلیارد واكسن كرونا تولید كند و دومین تولیدكننده بزرگ واكسن در جهان بعد از آمریكا باشد.



به گزارش نما به نقل از راشا تودی، پیش‌بینی می شود هند به دومین تولیدکننده بزرگ واکسن‌کرونا در دنیا تبدیل شود و این واکسن را نه تنها برای جمعیت خود بلکه برای سایر کشورهای در حال توسعه هم تولید کند.

طبق گزارشی که توسط تحلیلگران جی پی مورگان منتشر شده است، هند حتی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا هم یکی از قطب‌های تولید کننده واکسن بود بنابراین باید یکی از شرکای استراتژیک در واکسیناسیون جهانی علیه کرونا باشد.

موسسه مشاوره چند ملیتی دیلویت که مقر آن در لندن است اعلام کرده هند بعد از آمریکا دومین تولیدکننده بزرگ واکسن در جهان است. انتظار می رود هند بیش از ۳.۵ میلیارد واکسن کرونا تولید کند. این رقم برای آمریکا برابر با ۴ میلیارد است.

شرکت های داروسازی هند برای تامین نیاز فزاینده جهان به واکسن تولید خود را افزایش داده اند.

شرکت بهارات بایوتک که با همکاری شورای تحقیقات پزشکی هند واکسن کرونا را ساخته اعلام کرد:«ما در حال توسعه ظرفیت خود برای تحویل سالانه ۷۰۰ میلیون دوز از واکسن کواکسین هستیم».

موسسه سرم هند (SII) در حال تولید واکسن کویشیلد است که با همکاری شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد ساخته شده است. این موسسه ماهانه ۵۰ میلیون دوز واکسن می‌سازد و قصد دارد تولید خود را از ماه آینده به ۱۰۰ میلیون دوز برساند.

واکسن ساخته شده توسط صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و شرکت جانسون آمریکا هم توسط داروسازان هندی تولید می‌شود.

طبق گفته رئیس موسسه بهداشت عمومی هند، واکسن‌های تولید شده در هند برای تامین تقاضای کشورهای در حال توسعه نسبت به واکسن‌های تولید شده در اروپا و آمریکا ارزان‌تر هستند و حمل و نقل آنها آسان‌تر است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...