نسخه چاپی

نشست ستاد اجرایی كنگره ملی شهیدان دیار سربداران در سبزوار برپا شد

عکس خبري -نشست ستاد اجرايي کنگره ملي شهيدان ديار سربداران در سبزوار برپا شد

نشست ستاد اجرایی "كنگره ملی ۱۶۰۰ شهید دیار سربداران" روز چهارشنبه با حضور مسوول سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش نما ،مسوول سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران در این نشست گفت: دشمن بیش از موشکهای دوربرد نقطه‌زن جمهوری اسلامی، از تفکر انقلابی و جهادی ملت ایران هراس دارد.

سردار احمد حق‌طلب افزود: امروز حیات انقلاب اسلامی و استقلال کشور مرهون دوران دفاع مقدس و مجاهدت رزمندگان و شهدا است.

وی به برگزاری کنگره‌های ملی شهدا در سطح کشور اشاره و بیان کرد: یادواره‌های شهدا با ترویج فرهنگ جهاد و شهادت تفکر انقلابی و جهادی ملت ایران را زنده نگه می‌دارند.

مسوول سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران همچنین از استقامت ملت ایران در مقابل هجمه‌های دشمنان ستایش و بیان کرد: امروز اگر قدرت‌های جهانی جرات دست اندازی به جمهوری اسلامی را ندارد به سبب روحیه انقلابی و جهادی است.

وی ادامه داد: یکی از برکات یادواره و کنگره شهدا تقویت انسجام، برادری و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس است. نمونه این فرهنگ پویا در مواجه با حوادث طبیعی و مقابله ویروس کرونا در کشور به نمایش گذاشته شده است.

سردار حق‌طلب دوران دفاع مقدس را فرهنگ متعالی با توان گرهگشایی از مشکلات کشور توصیف و بیان کرد: در برگزاری کنگره‌های شهدا به رویکرد اجتماعی و خدمات رسانی توجه بیشتری شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سبزوار نیز در نشست ستاد اجرایی "کنگره ملی ۱۶۰۰ شهید دیار سربداران" گفت: ۱۵ کمیته اصلی برای برگزاری کنگره ملی شهدا در این شهرستان سبزوار شده‌اند.

سرهنگ پاسدار هادی موحدنیا به هزار و ۶۰۰ شهید والامقام شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد به عنوان سند افتخار این منطقه اشاره و بیان کرد: با هم اندیشی کمیته‌های ایجاد شده و فراخوان بسیج عمومی برگزاری کنگره از همه ظرفیت‌ها برای این اقدام فرهنگی بزرگ استفاده می‌شود.

همچنین طی مراسمی تندیس سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور مسوول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و مسوولان شهری سبزوار در بزرگراهی که به نام این سردار مزین شده در شهر سبزوار رونمایی شد.

نخستین کنگره ملی شهدای خراسان رضوی سال ۱۳۸۸ در مشهد برگزار شد و مطابق برنامه‌ریزی دومین کنگره ملی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد واقع در غرب خراسان رضوی هزار و ۶۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
ایرنا

۱۳۹۹/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...