نسخه چاپی

كدام فوریت رسیدگی به بودجه ۱۴۰۰ را متوقف كرد؟

عکس خبري -کدام فوريت رسيدگي به بودجه ???? را متوقف کرد؟

بر اساس آیین نامه مجلس در جریان بررسی بودجه اگر مطالب فوری و فوتی اعم از طرح‌ها و لوایح دو فوریتی و غیره پیش آید كه به تشخیص مجلس تأخیر آن موجب زیان جبران‌‏ناپذیری باشد، برای آن زمان تعیین می شود.



به گزارش نما، بر اساس ماده ۱۸۳ آیین نامه، جلسات مجلس برای رسیدگی به بودجه سالانه باید بلاانقطاع در کلیه ایام هفته غیراز جمعه و تعطیلات رسمی، حداقل روزی چهار ساعت منعقد گردد و تا موقعی که شور و مذاکره پایان نیافته و رأی مجلس أخذ نشده است از دستور خارج نمی‏‌شود و هیچ لایحه یا طرح دیگر نمی‌‏تواند مطرح باشد مگر لایحه یک یا چند دوازدهم بودجه درصورت ضرورت.


تبصره این ماده تصریح دارد اگر مطالب فوری و فوتی اعم از طرح‌ها و لوایح دو فوریتی و غیره پیش آید که به تشخیص مجلس تأخیر آن موجب زیان جبران‌‏ناپذیری باشد، دراین‌صورت برای طرح و تصویب آن زمان مشخصی معین می‏‌شود.

دومین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ امروز بعد از یک نشست طولانی غیر علنی آغاز و سپس اعلام شد که بررسی بیانیه روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران در دستور کار قرار گرفته است.

توافق شب گذشته بین مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مقامات سازمان انرژی اتمی ایران از صبح امروز در دستور کار نمایندگان قرار گرفته و با توجه به نگرانی‌های نمایندگان، مجلس دستور رسمی خود که رسیدگی به بودجه ۱۴۰۰ بود را متوقف کرد.

طبق قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها فردا (۵ اسفند) تمام نظارت‌های فرا پادمانی به دلیل آنکه طرف‌های مقابل ایران طبق ماده ۳۶ برجام عمل نکردند و روابط بانکی و فروش نفتی ما تغییری نکرده است، متوقف خواهد شد و این توافق کمتر از ۴۸ ساعت پیش از این موعد صورت گرفته است.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...