نسخه چاپی

اختصاصی نما:

آمریكا به دنبال پادشاهی محمد بن نایف بر سعودی‌ها

عکس خبري - آمريكا به دنبال پادشاهي محمد بن نايف بر سعودي‌ها

دولت جدید آمریكا اعلام كرده است كه تصمیم دارد روابط خود را با ملك سلیمان تقویت كرده و ارتباط خود با با محمد بن سلمان قطع كند.

شیما احمدی- به گزارش نما بایدن از زمان روی کار امدنش روی خوشی به محمد بن سلمان نشان نداده است. دولت جدید آمریکا اعلام کرده است که تصمیم دارد روابط خود را با ملک سلیمان تقویت کرده و ارتباط خود با با محمد بن سلمان قطع کند.
رویکرد دولت جدید آمریکا نسبت به محمد بن سلمان نشان دهندی این موضوع است که آمریکا قصد دارد تا بن سلمان را به دلیل حمایت از ترامپ در کارزار انتخاباتی تنبیه کند.
این موضوع بر کسی پوشیده نیست که لابی صعودی تمام تلاش و قدرت خود را به کار گرفت تا ترامپ به ریاست جمهوری مجدد آمریکا دست یابد و حتی در مقاطعی هزینه‌های قابل‌توجهی به تبلیغات انتخاباتی ترامپ کرد.
همچنین بایدن سعی دارد تا با اجرای سیاست های جدید در قبال عربستان و با توجه به مسائل حقوق بشری چهره ی واشنگتن را تطهیر نماید به همین منظور، آمریکا فشارهایی را به عربستان سعودی وارد کرده که آزادی‌های سیاسی گسترده‌تری در داخل کشورش ایجاد کند.
به خاطر همین موضوع است که در طی چند وقت اخیر بعضی از فعالان حقوق بشری عربستان آزاد شدند و این روند در آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد. امریکا با این دست اقدامات اولا چهره ی موجهی از خود نشان خواهد داد و ثانیا هرگونه شبهه را نسبت به اقدامات ولیعهد سعودی نسبت به خود مرتفع خواهد کرد.
اقدامات تنبیهی آمریکا برای عربستان نشان از تغییر رویکرد سیاسی بین آمریکا و عربستان است و این احتمال به شدت قدرت می یابد که آمریکا به سمت و سوی بن نایف چرخش پیدا کند و به جای ولیعهدی بن سلمان بن نایف را به کرسی ولیعهدی بنشاند


۱۳۹۹/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...