نسخه چاپی

اولین مركز عرضه گزارشات بازار ایران راه‌اندازی شد

اولين مرکز عرضه گزارشات بازار ايران راه‌اندازي شد

اولین مركز عرضه گزارشات بازار ایران با نام سوبازار جهت خدمت‌رسانی به فعالان تجاری در كشور راه‌اندازی شد. در این مركز كه در بستر اینترنت می‌باشد، گزارشات اقتصادی و تجاری به تفكیك صنایع مختلف طبقه‌بندی می‌شوند و متخصصان هر صنعت می‌توانند گزارشات مربوط به آن صنعت را مشاهده نمایند.

به گزارش نما ، تحقیقات بازار یکی از الزامات تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و تجاری است و بدون آن، کلیه تصمیمات خرد و کلان اقتصادی در هاله‌ای از ابهام خواهند بود. در نتیجه، گزارشات بازار که شکل عینی و ماحصل نهایی تحقیقات بازار می‌باشند، از ارزش بسیار بالایی در نزد تصمیم‌گیران و فعالان اقتصادی در سراسر جهان برخوردارند.

تاکنون در ایران مرکز جامعی برای گردآوری گزارشات از صنایع مختلف وجود نداشته و بعضا تلاش‌هایی برای چند صنعت به صورت جداگانه انجام شده بود. اما اکنون با آغاز به کار پایگاه اینترنتی سوبازار، فرصت مناسبی برای کارشناسان و فعالان تجاری در ایران فراهم آمده تا بتوانند از گزارشات تخصصی در هر زمینه استفاده نمایند.

آقای دکتر ورقایی، مدیر عامل گروه کالار که سوبازار با ایده و تلاش ایشان و همکارانشان راه‌اندازی شده است به خبرنگار ما گفتند: " ایده اولیه سوبازار از نیاز به اطلاعات مستند و دقیق بازار ایران شکل گرفت. با توجه به تجارب قبلی در همکاری‌های تجاری با شرکت‌های داخلی و خارجی، همیشه ما و شرکت‌های همکارمان از نبود اطلاعات و گزارشات بازار در ایران که بتوانند ما را در تصمیم‌گیری های مختلف در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، مدیریت کسب و کار یا فعالیت‌های بازاریابی کمک نماید، ناراضی بودیم. البته در نهایت این اطلاعات را یا با جستجوی فراوان یا با پرسش از دوستان و شرکای تجاری و یا با کمک گرفتن از شرکت‌های تحقیقات بازار به دست می‌آوردیم."

ایشان در ادامه افزودند: " به تجربه برایم مشخص شد که بسیاری از این اطلاعات از قبل و به صورت پراکنده در بازار ایران موجود بوده و ما و بسیاری از شرکت‌های دیگر به دلیل عدم تجمیع این اطلاعات ناچار به دوباره‌کاری و هزینه‌کرد اضافی هستیم. و این طور شد که پروژه راه‌اندازی سوبازار را شروع کردیم تا با گردآوری اطلاعات قابل اطمینان از بازار ایران، به کاهش بخشی از هزینه شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری کمکی شده باشد."

دکتر ورقایی در مورد ارتباط سوبازار با شرکت های تحقیقات بازار گفتند: " البته توجه به این نکته ضروری است که سوبازار به هیچ وجه جایگزین شرکت‌ها و گروه‌های تخصصی تحقیقات بازار نبوده و چنین ادعایی هم ندارد. چرا که همیشه گزارشات اختصاصی برای شرکت‌ها مورد نیاز هستند که معمولا به شکل انحصاری برای همان شرکت‌ها انجام می‌شوند. در واقع شرکت‌ها و موسسات تحقیقات بازار که خوشبختانه در ایران به تعداد کافی وجود داشته و از دانش و تخصص بسیار خوبی در این حوزه برخوردارند، جزو شرکای راهبردی سوبازار محسوب شده و در همین شروع کار نیز مشورت‌ها و همکاری‌های گسترده‌ای با سوبازار داشته‌اند. همچنین شرکت‌های تحقیقات بازار می‌توانند در سوبازار به معرفی خدمات و امکانات خود در هر صنعت پرداخته و در صورت داشتن گزارشات اختصاصی، آنها را در سوبازار به فروش برسانند."

فعالان اقتصادی و علاقمندان به اطلاعات تجاری بازار ایران می‌توانند از خدمات سوبازار در پایگاه اینترنتی به آدرس www.soobazar.com استفاده نمایند.

ایلنا 

۱۳۹۹/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...