نسخه چاپی

تغییر وزن، آخرین تلاش كیانوش رستمی برای المپیكی شدن

عکس خبري -تغيير وزن، آخرين تلاش کيانوش رستمي براي المپيکي شدن

كیانوش رستمی تصمیم دارد با تغییر وزن در آخرین فرصت خود برای رسیدن به سهمیه المپیك امتیاز بالایی بگیرد.


به گزارش نما، کیانوش رستمی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ که گزینشی المپیک توکیو نیز هست، تصمیم گرفته در یک وزن دیگر شرکت کند.

رستمی دست به تغییر وزن زده و در حال کم کردن وزنش است تا در دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی آسیا وزنه بزند و در این وزن برای المپیک امتیاز جمع کند چراکه شاید از طریق امتیازی که در این وزن به دست می آورد و محاسبه آن در رنکینگ دسته ۹۶ کیلوگرم، بتواند خودش را به سهمیه برساند.

مسابقات قهرمانی آسیا که ۲۷ فروردین در ازبکستان برگزار می شود، امتیاز بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارد. اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که این کم و زیاد کردن وزن مشکلی برای او ایجاد می کند یا خیر؟

بهداد سلیمی قهرمان سابق جهان و المپیک که در لیگ برتر هم به عنوان مربی در کنار رستمی بود، در مورد تغییر وزن این وزنه بردار بیان کرد: کیانوش رستمی شانس خود را برای رفتن به المپیک امتحان می کند و اگر در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه های خوبی بزند و امتیاز بالایی بگیرد، شانس بیشتری برای رسیدن به سهمیه دارد تا اینکه بخواهد همان وزنه ها را در دسته ۹۶ کیلوگرم بزند. حالا دارد شانسش را امتحان می کند باید دید چه چیزی پیش می آید.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که آیا با کم کردن وزن و دوباره تلاش برای افزایش آن، مشکلی برایش به وجود نمی آید، تصریح کرد: رستمی اگر بتواند سهمیه را بگیرد باید برای المپیک دوباره وزنش را بالا ببرد تا در دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه بزند و قطعا بالا و پایین شدن وزن در مدت زمان کوتاه آسیب زننده است اما از این طریق که در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه بزند، شانس بیشتری برای رسیدن به سهمیه دارد و او نیز می خواهد تلاشش را کند.

او افزود: به نظرم شرایطش خوب است و زمانی که در دور برگشت لیگ هم شرکت کرد، ۸۰ درصد آمادگی بدنی داشت و فکر می کنم در این یکی، دوماه به یک هل کوچک احتیاج دارد تا آمادگی خود را به ۱۰۰ درصد برساند.
منبع: ایسنا

۱۳۹۹/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...