نسخه چاپی

روایت یك برهه از تاریخ؛

قاسم آبادی كه به خاطر حاج قاسم شكل گرفت

عکس خبري -قاسم آبادي که به خاطر حاج قاسم شکل گرفت

(خورشید) نام مستندی جدید درباره یكی از خدمات ارزشمند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جنوب استان كرمان می باشد كه به سفارش سیمای استانها در صدا و سیمای مركز كرمان تولید شده است.

حکمت قاسم خانی-مستند خورشید از درایت سردار دلها در دادن امنیت به مناطق جنوب شرق است. روایت این مستند زیبای 60 دقیقه ای به سال 1374 ورویکرد خاص سردار حاج قاسم سلیمانی برای تامین امنیت در یکی از نا امن ترین مناطق جنوب استان کرمان در زمان مسئولیتش به عنوان فرمانده لشکر 41 ثاراله بر می گردد که به تهیه کنندگی و کارگردانی حامد سعادت تولید شده است.

مستند (خورشید )حکایت خلع سلاح کردن و دادن تامین به عده ای از اشرار جنوب استان کرمان ، بازگرداندن انها به زندگی سالم و اسکان انها در روستایی به نام قاسم آباد در منطقه رودبار جنوب استان کرمان می باشد .کسانی که زمانی از اشرار مسلح منطقه بودند و زندگی آنها با اسلحه و شرارت عجین شده بود و مکان ثابت و مشخصی برای زندگی نداشتند ، با درایت خاص حاج قاسم سلیمانی اکنون 25 سال است که دارای زندگی سالم و همراه با آرامش هستند و به خاطر علاقه به سردار حاج قاسم سلیمانی ، نام قاسم آباد را برای روستای خود انتخاب کرده اند تا نام این روستا و خدمتی که سردار دلها به آنها کرد هیچگاه فراموش نشود.



مستند برتر جشنواره تولیدات رسانه ای مکتب شهید سلیمانی

مستند (خورشید) جدید ترین مستند تولید شده در شبکه استانی کرمان می باشد که در جشنواره تولیدات رسانه ای مکتب شهید سلیمانی از آن تقدیر شد. عوامل تولید این مستند شامل تهیه کننده و کارگردان : حامد سعادت، مدیر تولید و دستیار کارگردان:پوریا قلی پور، تدوین گر:حسن بابایی، تصویربرداران : حامد سعادت و حمید سعادت ،صدابردار: امیر سهرابی و مدیر پشتیبانی و هماهنگی: معین ایرانپور می باشند.

مستندی که به گفته مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان به نهایت زیبایی ساخته شده است.


حکایت حاج قاسم و اشراری که از شرارت دست برداشتند

حامد سعادت، تهیه کننده و کارگردان مستند خورشید نیز در گفتگو با جام جم از سوژه این مستند می گوید که مدت ها ذهن او را درگیر خود کرده بود. وی می گوید: چند سال پیش هنگامی که برای مرکز گسترش سینمای مستند تجربی ایران فیلمی به نام پیروزی بر خورشید می ساختم ،یکی از سوژه های فیلم به نام آقای خورشید دستجردی یکی از اشراری بود که توسط حاج قاسم سلیمانی به آنها تامین داده شده بود.
او برایم از دورانی تعریف کرد که سردار سلیمانی به عنوان فرمانده لشکر 41 ثاراله به آنها که از اشرار منطقه بودند تامین داد و آنها را به زندگی سالم برگرداند. وی می افزاید: من آنزمان درگیر سوژه شدم تا اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی طرح مستند را به سیمای استانها سازمان صداو سیما ارائه دادم و از اسفند سال گذشته پس از عقد قرار داد کار ساخت مستند را شروع کردم تا اینکه حدود 10 روز قبل کار تدوین مستند خورشید به پایان رسید. حامد سعادت ، با اشاره به اینکه فیلمبرداری این مستند به مدت 28 روز در منطقه کوه شاه شهرستان رودبار جنوب به طول انجامید می گوید: مستند خورشید درباره چگونگی رفتن افراد ایل رئیسی به سمت شرارت ،روند تسلیم شدن و دادن تامین به آنها و کارهایی که سردار سلیمانی برای اسکان دادن و واگذاری خانه و زمین به آنها کرده بود می باشد.


قاسم آباد با اهالی کشاورز و تحصیلکرده

وی با بیان اینکه اشرار آنزمان منطقه با درایت حاج قاسم اکنون همگی کشاورز هستند می افزاید: سردار سلیمانی جلسه ای را تشکیل و از سران عشایر منطقه دعوت می کند و در آن جلسه با جلب اعتماد آنها باعث می شود تا سران عشایر با اعضای طایفه شان صحبت کرده و آنها را به تحویل اسلحه شان مجاب کنند. پس از تحویل گرفتن اسلحه ها و دادن تامین ،سردار سلیمانی انها را به روستایی به نام تاج آباد می آورد و در آنجا اسکان می دهد. روستایی که ساکنین جدیدش به خاطر علاقه ای که به سردار سلیمانی پیدا کرده بودند نام قاسم آباد را بر آن نهادند تا تاج آباد گذشته به قاسم آباد ی تغییر نام دهد که اکنون شغل اهالی اش کشاورزی است،فرزندانش تحصیلکرده اند و بیش از 100 نفر از جوانانش دارای مدارک لیسانس و فوق لیسانس می باشند.

منبع: جام جم

۱۳۹۹/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...