نسخه چاپی

دولت با دوقطبی‌سازی‌ در جامعه به زنجیره تواصی ضربه می‌زند

عکس خبري -دولت با دوقطبي‌سازي‌ در جامعه به زنجيره تواصي ضربه مي‌زند

عضو مجلس خبرگان رهبری با باین اینكه دامن نزدن به جنگ روانی دشمن به جریان تواصی كمك می‌كند، گفت: دولت در مقاطعی دوگانه‌هایی را برای مردم ایجاد می‌كند و به جنگ روانی دشمن دامن می‌زند.


به گزارش نما، حجت الاسلام جواد مجتهدشبستری عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید مبعث پیرامون جریان تواصی اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تواصی به صبر و حق دعوت قرآنی است. خداوند در سوره مبارکه عصر همه انسان‌ها را زیانکار می‌بیند غیر از کسانی که دارای ایمان، عمل صالح و تواصی به حق و صبر هستند.

وی عنوان کرد: این آیه قرآنی بیانگر این است که اگر انسان بخواهد از زیان و خسران در امان بماند در کنار ایمان و عمل صالح بحث تواصی هم مطرح است. یعنی صرف اینکه انسان خودش، اهل و عیال و خانواده اش را در مسیر ایمان و عمل صالح قرار دهد کافی نیست، بلکه مساله دعوت دیگران، توصیه و سفارش دیگران و امر به معروف و نهی از منکر و تواصی به حق و تواصی به صبر مطرح می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنجایی که انسان می بیند احتمال لغزش و فتنه وجود دارد و احتمال دارد که مردم منحرف شوند و دشمن با یک حیله و نیرنگ وارد شود و بتواند مردم را فریب دهد، وظیفه اهل ایمان سنگین است و باید تواصی به حق و صبر داشته باشند.

مجتهد شبستری با بیان اینکه توصیه به صبر در کنار توصیه به حق نکته‌ای مهمی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: نکته مهم همراه شدن حق و صبر در کنار هم شاید به معنای این نکته باشد که همراهی با حق و دعوت به حق همراه با مشکلات است و طبیعتاً اگر انسان بخواهد در مسیر ایمان و هدایت حرکت کند، اصحاب کفر و جبهه باطل اجازه ایستادگی و ثبات قدم در جبهه ایمان را به انسان‌های مومن نخواهند داد و فشار می‌آورند و برایش مشکلات ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه انسان مومن باید در جبهه‌های مختلف مقابله کند و این مقابله کردن با دشمنان به صبر نیاز دارد، اضافه کرد: نباید از این نکته غفلت شود که دشمن برای گمراه کردن، متزلزل کردن افکار و عقاید انسان‌ها و اینکه اهل ایمان را از مقاومت در مسیر حق منحرف سازد، برنامه‌ریزی می‌کند و با راه‌های مختلف مانند فشار، تحریم، تهدید و وعده و وعید همراه باشد. این راه نیاز به صبر و استقامت دارد. انسان علاوه بر صبر و استقامت خود باید دیگران را نیز به صبر و استقامت توصیه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با کمک دولت به ملت و افسران جنگ نرم برای پیشبرد تواصی، بیان کرد: دولت و مسئولین اعم از مسئولین اجرایی، قوه مقننه و قضایی علی الخصوص دولت با دامن نزدن به جنگ روانی که دشمنان ایجاد می‌کند، می‌تواند به این موضوع کمک کنند.

مجتهدشبستری با اشاره به اینکه دولت در مقاطع مختلف دوگانه‌هایی را برای مردم ایجاد می‌کند و به جنگ روانی دشمن دامن می‌زنند، بیانگر آن است که اینها در تور دشمن افتادند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، گفت: باید در مسیر و راهی که به نظر صحیح می‌آید حرکت کرد.

وی ادامه داد: لازم است مسئولین به فکر رفع مشکلات اقتصادی مردم باشند، هماهنگ و هم صدا بودن مسئولین مختلف در دولت، مجلس و قوه قضاییه باعث می‌شود مردم متوجه شوند که آنها علی رغم اختلاف سلیقه‌هایی که وجود دارد در مقابله با دشمنان وحدت رویه دارند و هر کدام برای خود یک مسیر جداگانه ای را انتخاب نمی‌کنند و هماهنگ با هم حرکت می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: ارگان‌هایی که در اختیار دولت است مانند وزارت ارشاد، مطبوعات، رسانه‌ها و سایت‌های خبری هم وظیفه سنگینی در راستای تواصی به حق و صبر دارند و نباید در مسیر حرکت دشمن قرار گیرند و به ارگان‌هایی تبدیل نشوند که به دشمن کمک می‌کند. اینها نباید منفعل باشند و باید بتوانند در مقابل دشمن جبهه گیری کنند و ضرباتی را بر جبهه فکری دشمن وارد کنند.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...