نسخه چاپی

امیر نظیفی:

اگر محور انتخاب احزاب باشند خطای دولت ها كمتر می شود

اگر محور انتخاب احزاب باشند خطاي دولت ها کمتر مي شود

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت:اگر محور انتخاب احزاب باشند؛ در واقع حزب مسئول مستقیم عملكرد است و بنابراین سعی می‌شود كمترین خطا را داشته باشند و همچنین برنامه‌ریزی درست و شعار كمتری داشته باشد.

ضرورت ورود احزاب به حوزه اجرایی کشور ازجمله مواردی است که موردتوجه قرارگرفته است. امیر نظیفی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: یکی از اهدافی که در انقلاب دنبال می‌شود مشارکت سیاسی بیشتر و مؤثر مردم در سرنوشت کشور است . از همان ابتدای انقلاب مردم بر این عقیده بودند که اگر در اداره کشور و مشارکت سیاسی گسترده‌تر شود وضعیت کشور بهتر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر کشور ما با مشکلات اصولی و اساسی روبرو نیست؛ بلکه به‌زعم مردم، کارشناسان و رسانه‌ها مشکلات ناشی از مدیریت است به‌طور مثال تحریم و بالا رفتن نرخ دلار و یا موضوع گرانی میوه و اقلام دیگر در اثر مدیریت و برنامه‌ریزی نادرست است. مشارکت در مدیریت برنامه‌ریزی طبیعتاً مشارکت سیاسی را طلب می‌کند. مشارکت سیاسی گره‌خورده با بحث انتخابات است و ما باید مسئولین و مدیرانی را انتخاب بکنیم که توانایی و علم کافی برای برنامه‌ریزی و مدیریت مشکلات کشور را داشته باشند

نظیفی بحث انتخابات به بحث تحزب را گره ‌خورده دانست و تصریح کرد: در کشور ما سیستم تحزب در اداره کشور به‌صورت آشکار نیست و به‌صورت پنهانی در زمان انتخابات با گرایش‌های سیاسی و حمایت از کاندیداها خود را نشان می‌دهد در این خط رأی‌دهندگان و تحزب و مشارکت سیاسی عملاً سه مفهوم متصل هستند که مدیریت و رفع مشکلات جامعه را می‌توانند رقم بزنند.

وی ادامه داد: در کشور برای پاسخگویی به مشکلات گوناگون متولیانی وجود دارد به‌طور مثال در موضوع تروریسم و مقابله با آن قوای اطلاعاتی، در مسئله گرانی‌ها وزارت صمت و در حوادث غیرمترقبه نهادهای حمایتگر مثل هلال‌احمر و ستاد بحران پاسخ می‌دهند ولی متأسفانه در مسائل سیاسی و مدیریتی جامعه ما هیچ پاسخگویی ندارد. در زمان انتخابات ممکن است فردی متأثر از جو سیاسی رسانه‌ها رأی بیاورد و این امر آسیب‌زاست، این مشکل را ما در انتخابات‌های متعدد تجربه کردیم و عمدتاً کاندیداها به‌جای ارائه راه‌حل عملی به دنبال بیان شعارهای رأی آور هستند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: ما در ریاست جمهوری گذشته شاهد این بودیم که در اثر قدرت رسانه، دولتی با گرایش به مذاکره با غرب روی کارآمد و قیمت دلار را دچار نوسان کرد بدون اینکه پاسخگویی نسبت به این قضیه و عملکرد خود داشته باشد این درحالی است که اگر محور انتخاب احزاب باشند؛ در واقع حزب مسئول مستقیم عملکرد است و بنابراین سعی می‌شود کمترین خطا را داشته باشند و همچنین برنامه‌ریزی درست و شعار کمتری داشته باشد.

نظیفی در پایان گفت: در حال حاضر در مورد عدم عمل به برنامه‌ها و شعارها و مشکلات مسئولیتی و مدیریت در جامعه هیچ پاسخگوی مشخصی نداریم و نتیجه این می‌شود که فردی هشت سال در بلندترین جایگاه اجرایی مملکت حضور داشته و سپس نسبت به اقدامات غیرمسئولانه خود پاسخگو نیست.

۱۴۰۰/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...