نسخه چاپی

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با نما:

حذف قوانین زائد برای تحقق شعار سال ضروری است

عکس خبري -حذف قوانين زائد براي تحقق شعار سال ضروري است

نماینده سابق مردم در مجلس دهم گفت: برای اینكه شعار سال تحقق یابد حتماً باید قوانین زائد و دست و پاگیر حذف شود و زیرساخت‌های قانونگذاری هم اصلاح شود.

سید حسین نقوی حسینی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، اظهار داشت: ارزیابی رهبر معظم انقلاب از عملکرد مسئولان در سال جهش تولید، این بود که عملکرد مسئولان راضی کننده نبوده است؛ لذا توقع ایشان از مسئولان این است که در سال 1400ضمن محوریت قرار گرفتن تولید، هم از تولیدکنندگان پشتیبانی شود و هم موانع از سر راه آنها برداشته شود.

وی افزود: متأسفانه بعضی ها فکر می کنند که مشکلات کشور از مسائل سیاسی نشات می گیرد و نیز اصرار دارند که ریشه حل مشکلات را در خارج از کشور جستجو کنند، اما از همان ابتدا مقام معظم رهبری فرمودند که مشکلات کشور از مسائل اقتصادی نشات می گیرد و ریشه حل این مشکلات هم در داخل کشور است.

نماینده سابق مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اگر مسئولان بتوانند داخل کشور را ساماندهی و از ظرفیت های داخلی استفاده کنند، قطعاً مشکلات بیرونی هم حل و فصل خواهد شد، گفت: اما متأسفانه برخی از دولت ها این نگاه را نداشته اند و همیشه فکر می کردند که مشکلات کشور با مذاکره و دیپلماسی حل می شود و به همین خاطر دولت تدبیر و امید به جای اینکه در سال 1399 تمام توان خود را بر روی جهش تولید بگذارد، برروی مسائل بین المللی متمرکز شد که نتیجه آن هم امروز مشخص است و مشاهده کردیم که هیچ دستاوردی برای ما به همراه نداشت.

نقوی حسینی بیان کرد: امسال سال مهمی است؛ زیرا هم یک دولت تازه نفس روی کار خواهد آمد و از سوی دیگر هم مجلس و هم قوه قضائیه پای کار هستند و با همراهی یکدیگر برای تحقق شعار سال تلاش خواهند کرد؛ یعنی پشتیبانی با مجلس است و قوه قضائیه هم مانع زدایی خواهد کرد و دولت هم نقش اجرایی را برای عهده دارد.

وی در رابطه با نقش مجلس در تحقق کلیدواژه پشتیبانی ها به عنوان یکی از کلیدواژه های شعار سال 1400 گفت: مجلس با بهبود زیرساخت‌های قانونگذاری، قواعد و آیین نامه ها و همچنین بهبود زیرساخت های سرمایه گذاری، می تواند به رسالت خود در سال 1400 عمل کند.

این نماینده سابق مردم در مجلس دهم در خصوص عنوان داشت: در سال 1400 ضروری است که قوانین زائد حذف شود. گاهی اوقات در دوران نمایندگی خود از کارخانجات بازدید می کردیم و تولیدکنندگان به ما می گفتند که بهترین کمکی که دولت می تواند به ما کند، این است که با ما کاری نداشته باشد و در این صورت راحت تر کار خواهیم کرد و تولیداتمان را افزایش می دهیم؛ لذا حتماً باید موانع از پیش روی تولیدکنندگان برداشته شود تا تولید ملی به یک سطح قابل رقابت مستقل و تأمین کننده نیاز داخلی برسد و در این شرایط قطعاً در عرصه بین المللی حرف برای گفتن خواهیم داشت.

۱۴۰۰/۱/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...