نسخه چاپی

برنامه‌های معارفی تلویزیون در ماه رمضان

عکس خبري -برنامه‌هاي معارفي تلويزيون در ماه رمضان

دبیر شورای معارف سیما، گفت: آقای سلحشور در شبكه یك،‌ آقای كریمی در شبكه دو، آقای مطیعی شبكه سه، آقای حدادیان شبكه پنج، حاج سماواتی شبكه قرآن در شب های ماه مبارك رمضان مناجات خوانی دارند.


به گزارش نما، ‌جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما در نشستی در تبیین برنامه های ماه رمضان گفت: موج چهارم کرونا مراسم هایی که با حضور مردم بود را تحت الشعاع قرار داد. از طرفی فضای سخت معیشتی مردم نیز یکی دیگر از ملاحظات ما بود.

وی ادامه داد: دیگری بحث انتخابات بود که ملاحظه های جدی ما در تبیین راهبردهایمان بود.کرونا بحث جدی بود و از قبل جلسه های متعددی با دوستان در سازمان تبلیغات داشتیم و برنامه ریزی های جدی انجام شده بود که مردم با حضور جمعیت از این مراسم ها بهره ببرند اما الان این مراسم ها غیرحضوری شده است و این خلاء به دوش رسانه ملی است که جبران شود.

وی افزود: مردم ما شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و مواسات و همدلی در این بین باید شکل بگیرد.مهمترین راهبرد سیما بحث تواسی به حق و صبر است که موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و سیما نیز در تدارک برنامه ها سعی دارد این موضوع را تبیین کند و امید بخشی و پیروزی در وعده الهی است. بهجت قلبی، آرامش معنوی،‌ایجاد فضای معنوی مناسب به عنوان میدان استغفار از کارهای جدی ما بود.نشاط معنوی همدلی و مواسات شعار سیما در ماه مبارک رمضان است.

شیخ اکبری گفت: امسال نیز ۳۰ آیه انتخاب شده و هر روز یک آیه تبلیغ می شود. حوزه ترتیل و جزخوانی، دعا و مناجات خوانی و سخنرانی مذهبی از حوزه های ما در شبکه ها هستند و طوری این برنامه ها چیده شده که مردم بتوانند استفاده کنند. ترتیل خوانی از حرم امام رضا (ع) و مسجد جمکران داریم و هر ساعتی از روز که مخاطبان بخواهند از این ترتیل خوانی استفاده کنند می توانند. شبکه قرآن از ۱۰:۱۵ تا ۱۱:۱۵، شبکه سه ساعت ۱۵ و بعد از آن شبکه افق و قرآن پخش ترتیل خوانی دارند و دو ترتیل هم در نیمه شب داریم از شبکه آموزش از ۱۲ تا ۱ و شبکه قرآن از ۱ تا ۲ بامداد برنامه جزخوانی دارد.

وی با اشاره به مناجات خوانی های شبکه های مختلف سیما در ماه رمضان، افزود: مناجات خوانی ها از ساعت ۲۳ شروع می شود. شبکه یک از حرم حضرت معصومه (ع) سخنرانی آقای سلحشور،‌ شبکه دو از حرم امام رضا (ع) آقای محمود کریمی، شبکه سه آقای میثم مطیعی در ساعت ۱ بامداد، شبکه پنج از حرم حضرت عبدالعظیم (ع) آقای سعید حدادیان، شبکه قرآن از ساعت ۲۲ از کربلای معلی و ساعت ۲۴ حاج مهدی سماواتی و ساعت ۲ محمد طاری از امامزاده صالح را خواهیم داشت.همچنین از ساعت ۲۳ الی سحر دعا و مناجات خوانی هایی طراحی شده است.

دبیر شورای معارف سیما افزود: شبکه یک سیما سخنرانی مذهبی آقای قرائتی، ‌شبکه دو آقای انصاریان، شبکه سه آقای رفیعی، شبکه سه آقای پناهیان را خواهیم داشت. تدبیری هم شده که در ساعات مختلف شبانه روز مردم بتوانند از این سخنرانی ها استفاده کنند. برنامه ماه خدا با اجرای آقای سلطانی،‌برنامه آفتاب شرقی، برنامه دعوت با اجرای آقای برمایی امسال ویژه تر طراحی شده است. همچنین میان برنامه کوتاه احکام را در شبکه یک داریم و درس هایی از قرآن از جمله برنامه های دیگ ما است. علاوه بر مناجات خوانی که در ساعت ۱ بامداد داریم ویژه برنامه دیگری از کربلا را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: شبکه دو برنامه سحرگاهی اش را از کربلا به صورت زنده تقدیم مخاطبان می کند، برنامه دست در دست با محوریت کمک مومنانه و مردم ماه در این ایام نیز ادامه دارد و ویژه برنامه افطار آدم های خوب شهر با اجرای سید کاظم احمدزاده، سخنرانی آقای انصاریان و مناجات خوانی محمود کریمی را برای سحرگاه ماه رمضان داریم.

وی افزود: برنامه سحرگاهی شبکه سه با اجرای نجم الدین شریعتی، سخنرانی و مناجات خوانی آقای رفیعی است. برنامه افطار شبکه چهار سری دوم برنامه زندگی پس از زندگی خواهد بود و برنامه سوره یکی از برنامه هایی است که موضوعات قرآنی را پیگیری می کند. همچنین در بخش سخنرانی ها سخنرانی مذهبی آیت الله مصباح در شبکه چهار را داریم. ویژه برنامه سحر شبکه پنج خلوت گه عارفان است. ویژه برنامه افطار شبکه پنج عقیق نام دارد. همچنین امسال شبکه آموزش نیز ویژه برنامه افطار دارد و ویژه برنامه ای با عنوان مشاعره قرآنی را طراحی کرده است. شبکه امید نیز در کنار ویژه برنامه افطار که رفیق نام دارد محتوای جذابی برای نوجوانان دارد و گفت و گو با نخبگان علمی را تدارک دیده که موضوع معنویت در زندگی شان برجسته است.

شیخ اکبری گفت: شبکه افق امسال برنامه سحرگاهی با حضورآقای پناهیان با موضوع مهدویت را دارد. همچنین ویژه برنامه افطار این شبکه با عنوان چشمه با موضوع مسجد محوری است. شبکه مستند دو مستند ویژه رمضان با نام مستند نور و یک چکه ماه را دارد. شبکه پویا نیز امسال برنامه سحری تدارک دیده است در صورتیکه سال قبل تولید جدیدی در این شبکه برای سحر نداشتیم.

وی با اشاره به ماموریت شبکه قرآن سیما در ماه مبارک رمضان نیز بیان داشت: ماموریت شبکه قرآن در ماه رمضان سنگین تر می شود و با توجه به فضای کرونایی، ما سخنرانی و ادعیه و ارتباط با حرم های مطهر را در این شبکه ویژه تر دیدیم. ویژه برنامه سحر «مهمان خدا» به صورت زنده از حرم امام رضا (ع) تقدیم مخاطبان خواهد شد.

وی افزود: برنامه «ضیافت» در شبکه قرآن به بررسی زندگی علما می پردازد. در حوزه تلاوت برنامه ای به نام «با مفاخر» داریم که تلاوت های اساتید بزرگ قرآنی را معرفی و درباره آنها توضیحاتی می دهد. همچنین سخنرانی بزرگان و مراجع را نیز در این شبکه داریم از سخرنانی حاج آقا مجتبی تهرانی، آقای مجتهدی تهرانی تا آقای فاطمی نیا و ... در این دسته بندی قرار دارند.

شیخ اکبری درباره ورود سریال های ماه رمضان به موضوعاتی که در این ماه پررنگ تر است،‌گفت: امسال سریال احضار به کارگردانی علیرضا افخمی را برای شبکه یک داریم که این سریال به موضوع های معنوی و ماورایی و برزخ و معاد می پردازد. همچنین سریال یاور به کارگردانی سعید سلطانی که از شبکه سه پخش می شود، متناسب با ماه مبارک طراحی شده است و باید حوزه معارفی در سریال های ماه رمضان دیده شود.

۱۴۰۰/۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...