نسخه چاپی

شبكه‌های اجتماعی در پاكستان فیلتر شدند

پاكستان روز جمعه به طور موقت چندین سرویس شبكه اجتماعی در این كشور را فیلتر كرد.

به گزارش نما ، دولت پاکستان در فرمانی با عنوان "فیلتر کامل پلتفرم‌های شبکه اجتماعی" به سازمان مخابرات پاکستان دستور داد پلتفرم‌های شبکه اجتماعی از جمله توییتر، فیس بوک، واتس اپ، یوتیوب و تلگرام را از ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر روز جمعه به وقت پاکستان مسدود کند.

این اقدام همزمان با تلاش پاکستان برای مقابله با یک گروه تروریستی و جلوگیری از مختل شدن عبادت نمازگزاران پس از روزها اعتراضات خشونت بار انجام گرفت.

یک کارآفرین مقیم پاکستان به وبسایت تک کرانچ گفت: اگر چه این دستور قرار بود در ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی منقضی شود اما اقدامات مشابهی که در گذشته از سوی دولت انجام گرفته نشان می دهد که این اختلال احتمالا برای مدت طولانی تری ادامه خواهد داشت.

پاکستان مانند همسایه اش هند در گذشته سابقه مسدود کردن مکالمات تلفن همراه را داشت اما برای نخستین بار بود که اسلام‌آباد دستور داد پلتفرم‌های شبکه اجتماعی در این کشور به طور موقت فیلتر شوند.

بر اساس گزارش تک کرانچ، پاکستان در حال بررسی راههایی برای کنترل بیشتر محتوا در سرویسهای دیجیتالی است که در این کشور فعالیت می‌کنند و بعضی از فعالان اظهار کردند که این کشور اقدامات شدیدی را بدون توضیحات چندانی انجام داده است.

ایسنا

۱۴۰۰/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...