نسخه چاپی

مجلس بر مذاكرات وین نظارت می‌كند

عکس خبري -مجلس بر مذاکرات وين نظارت مي‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مأموریت یافته است كه در این مدت بر روند مذاكرات وین نظارت دقیق و جدی داشته باشد.

به گزارش نما، علی کریمی فیروزجایی، عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات اخیر نایب رئیس مجلس مبنی بر اینکه برخلاف ادعای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی مجلس، آمریکایی‌ها در هتل محل مذاکرات حضور داشتند، گفت: رهبر معظم انقلاب مسیر مذاکرات را تعیین فرموده‌اند و بر این اساس، تیم مذاکره‌کننده ما حق ندارند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکایی‌ها وارد مذاکره شوند.

وی بیان کرد: اگر محرز شود که تیم مذاکره‌کننده ما با آمریکایی‌ها وارد مذاکره شده‌اند، این اقدام نقض فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های قطعی نظام است و حتماً مجلس شورای اسلامی به این مسئله ورود و با آنان برخورد خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مأموریت یافته است که در این مدت بر روند مذاکرات وین نظارت دقیق و جدی داشته باشد.

کریمی فیروزجایی تأکید کرد: ادامه مذاکرات منوط به رفع کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن است و در صورتی که تحریم‌ها رفع و راستی‌ آزمایی نشود، مذاکره حتی با کشورهای اروپایی هم بی‌فایده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در هفت سال گذشته این تجربه برای همه ما به اثبات رسیده است که غربی‌ها بدعهد هستند و ما باید از این تجربه درس بگیریم و مجدداً آن مسیر غلط را تکرار نکنیم.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...