نسخه چاپی

رئیس‌جمهور خواستار تحقیق فوری درباره انفجار بغداد شد

عکس خبري -رئيس‌جمهور خواستار تحقيق فوري درباره انفجار بغداد شد

پس از اعلام سه روز عزای عمومی در عراق از سوی نخست‌وزیر این كشور، رئیس‌جمهور عراق نیز تحقیق فوری درباره حادثه انفجار در بیمارستان «ابن الخطیب» بغداد را خواستار شد.


به گزارش نما، در پی وقوع انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان «ابن الخطیب» واقع در بغداد و کشته شدن دست‌کم ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا و زخمی شدن ۴۶ نفر دیگر، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق طی بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان، تحقیق و بازخواست کسانی که با اهمال خود موجب این حادثه شده‌اند را خواستار شد.


در بیانیه ریاست‌جمهوری عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «شفق» منتشر شد، آمده است: «با روحیه‌ای پر از درد و پریشانی، حادثه دردناکی که برای مردممان در بیمارستان ابن الخطیب در بغداد روی داد را پیگیری کردیم و گزارش‌های لحظه به لحظه آن را دنبال می‌کنیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «از تصمیمات دولت و پارلمان مبنی بر ضرورت تحقیق فوری درباره دلایل وقوع این حادثه، اتخاذ تدابیر لازم، بازخواست افرادی که سهل‌انگاری کرده‌اند و بسیج همه تلاش‌ها برای معالجه‌های زخمی‌های این حریق، حمایت می‌کنیم. همچنین دست تمام تیم‌های آتش‌نشانی و داوطلب برای نجات زخمی‌ها و امدادرسانی به آنها را می‌فشریم.»

رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از وقوع انفجاری در بیمارستان «ابن الخطیب» واقع در بغداد خبر دادند و علت این حادثه، انفجار کپسول اکسیژن در این بیمارستان محل بستری مبتلایان به «کووید۱۹» اعلام شد.

منابع درمانی در عراق خبر دادند که در پی انفجار در بیمارستان ابن‌الخطیب، حداقل ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. دقایقی پس از انتشار این خبر، برخی رسانه‌های عراقی به نقل از منابع درمانی در سه بیمارستان نزدیک این مرکز، گزارش دادند که شمار تلفات در این حادثه به ۲۷ کشته و ۴۶ مجروح افزایش یافته است.


مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این انفجار گفت: «حادثه بیمارستان ابن الخطیب بر امنیت ملی عراق تأثیر می‌گذارد. این حادثه شاهدی بر عدم موفقیت است و نیاز به بررسی فوری دارد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «سهل انگاری فقط یک اشتباه نیست، بلکه جرمی است که همه افراد سهل‌انگار باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. من خواستار نتایج تحقیقات در مورد حادثه بیمارستان ابن الخطیب ظرف ۲۴ ساعت و پاسخگویی افراد خاطی هستم».

به نوشته «الفرات نیوز»، نخست‌وزیر عراق امروز همچنین به دلیل کشته و زخمی‌ شدن ده‌ها عراقی در بیمارستان ابن‌الخطیب، به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...