نسخه چاپی

لو رفتن صوت مصاحبه ی ظریف در آستانه ی انتخابات با چه هدفی انجام شد؟

پشت پرده ماجرای فایل صوتی منتشر شده ظریف

عکس خبري - پشت پرده ماجراي فايل صوتي منتشر شده ظريف

انتشار یافتن فایل صوتی چند ساعته مصاحبه محمد جواد ظریف تنها با هدف جنجال افرینی و غوغا سالاری در آستانه ی انتخابات انجام شده است.

به گزارش نما انتشار یافتن فایل صوتی چند ساعته مصاحبه محمد جواد ظریف با سعید لیلاز که از شبکه اینترنشنال منتشر شد بمب خبری این روزهای فضای سیاسی کشور بود این فایل صوتی ذیل پروژه‌ای تحت عنوان "تاریخ شفاهی" در دولت روحانی و‌ زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری انجام شده است.
فایل منتشرشده دارای نقاط ضعف متعددی است که از جمله ی آن می توان به محتوا و نحوه ی ناشیانه ی آنچه ثبت تاريخ شفاهي ناميده شده است پرداخت اما اگر از این موضوعات را نادیده بگیریم سوال اصلی که مطرح می شود این است که چرا این فایل صوتی که کاملا محرمانه بوده و قرار نبوده که در مقطع فعلی عمومی سازی شود سر از شبکه ایران اینترنشنال در می آورد؟ به راستی هدف از انتشار آن چه بوده است؟ و چه کس و یا کسانی از انتشار یافتن آن سود می برند؟
اگر به زمان انتشار این فایل دقت کنیم تا حدوی متوجه اهداف انتشار دهندگان آن خواهیم شد این فایل اولا در زمان برگزاری مذاکرات وین رسانه ای شده و ثانیا در زمانی انتشار یافته که کشور در آستانه ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد .
در هفته های اخیر از آقای ظریف به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نام برده می شد و این حرکت تنها با هدف جنجال افرینی و غوغا سالاری در آستانه ی انتخابات انجام شده است.
کسانی که این فایل را منتشر کرده اند میخواستند که دوقطبی را در کشور به اوج خود برسانند و کاری کنند که هر یک از جناح های سیاسی ديگري را متهم به خيانت به کشور و منافع ملي کند!
اگر به محتوایی که در این فایل وجود دارد دقت کنیم می بینیم که چند نکته ی گزینشی بحث برانگیز در آن وجود دارد که عبارتند از: تضعيف جبهه مقاومت، هجمه به سپاه، تخريب چهره شهيد حاج قاسم سليماني، بزرگنمايي اختلافات در سياست خارجي جمهوري اسلامي، ايجاد چالش در روابط ايران و روسيه.
و همین موارد کافی است تا دست نفوذی ها و دشمنانمان را در این ماجرا ببینیم چرا که بيشترين بهره از اين دستبرد اطلاعاتي را دشمنان ايران و دشمنان جبهه مقاومت خواهند برد!
ما باید هوشیار باشیم که این توطئه ها به عاملي براي تقابل‌هاي سياسي داخلي تبدیل نشود ضمن آنکه ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با حسام الدین آشنا است و مطمئنا وی باید پاسخگو باشد که چرا چنین فایل مصاحبه ای منتشر شده است. مطالبه ی مردم برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفين و خائنين به منافع ملي کشور است تا دیگر شاهد تکرار چنین مواردی نباشیم

۱۴۰۰/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...