نسخه چاپی

«رستم قاسمی» اعلام كاندیداتوری كرد

عکس خبري -«رستم قاسمي» اعلام کانديداتوري کرد

«رستم قاسمی» وزیر سابق نفت در یك نشست خبری به صورت رسمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام كاندیداتوری كرد.


به گزارش نما، رستم قاسمی وزیر سابق نفت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری طی قرائت بیانیه‌ای، به صورت رسمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد.

وی در این بیانیه تاکید کرد: برادران و خواهران گرامی امروز ایران در شرایط خاصی قرار دارد که مقام معظم رهبری از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد کرده‌اند.

وزیر سابق نفت در این بیانیه آورده است: اولین سوالی که باید از خودمان بپرسیم این است که آیا ایران می‌تواند از این پیچ تاریخی عبور کند؟ من می‌گویم بلی؛ اگر بتوانیم پوسته پیر مدیریت کشور را بشکنیم و از روزمرگی به شادابی تبدیل کنیم و خیر اگر امید خود را نسبت به تغییر شرایط کشور از دست بدهیم.

قاسمی پس از قرائت این بیانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید سلیمانی و ابراز تاسف به جهت ترور سیاسی اخیر او، گفت: امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم که من اعتقاد دارم با این دست فرمان امکان عبور از این ایستگاه را نداریم؛ به همین منظور دو گام را برای این اوضاع در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: گام اول، برای بهبود کیفیت معیشت زندگی حداقل پنجاه درصد از مردم ایران که متاسفانه در سالیان اخیر به خط فقر کوچ کرده‌اند است. اقداماتی که بتواند کیفیت زندگی مردم را به سرعت تغییر دهد عبارت است از عدالت در هدفمندی یارانه که وصل کردن کد کارت سوخت به کد ملی افراد، نمونه‌ای از اقداماتی در جهت بهبود زندگی مردم است. سایر اقداماتی که در این خصوص لازم است انجام بگیرد در فرصت‌های آتی تقدیم مردم خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه گام دوم برای عبور از این ایستگاه، تغییر ریل گذاری اقتصاد کشور است، اظهار داشت: امروز با شعارهایی همچون اصلاح اداره کشور، امکان عبور از شرایط وجود ندارد. اگر این امکان بود حتما در این چهل سال این اتفاق می‌افتاد که اکثر دولت‌ها همین شعار را داده‌اند.

قاسمی تصریح کرد:برای عبور از این ایستگاه، تغییر ریل‌گذاری اقتصاد از جمله در حوزه های بانکی، تامین‌ اجتماعی، بیمه‌ای و مالیاتی کشور و موضوعاتی که امروز برای رسیدن به یک اقتصاد پیشرفته به آن نیازمند هستیم ضروری است. کشور ایران با ظرفیت‌های فراوان و ثروت‌هایی که دارد، مردم آن در رنج هستند که این حق آنها نیست.

وی با بیان اینکه اقدامات اصلی برای بهبود با دو مولفه شدنی است، گفت: اولین، مولفه، اقتدار در حوزه اقتصادی، اجتماعی است. مولفه دوم هم مربوط به سازوکارها است.

وزیر سابق نفت اضافه کرد: امروز بسیاری از روند های کشور به اشکال سنتی اداره می‌شود که به همین علت با مشکلات بسیاری مواجه هستیم. ریل‌گذاری جدید در کشور با اصلاح سازوکار در حوزه‌های شفافیت، بهره‌وری و تولید، حوزه آموزش و سایر حوزه‌هایی که امروز ابزار و تکنولوژی و سرمایه انسانی مستعد برای آن در کشور وجود دارد، محقق می شود.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...