نسخه چاپی

رحمت الله نوروزی در گفتگو با نما:

رفتار دولت در مذاكرات وین مصوبه مجلس را كم اثر خواهد كرد

عکس خبري -رفتار دولت در مذاکرات وين مصوبه مجلس را کم اثر خواهد کرد

نماینده مردم علی آباد در مجلس یازدهم گفت: رفتار عجولانه دولت در مذاكرات وین اصلاً قابل پذیرش نیست؛ زیرا این رفتار عجولانه مصوبه مجلس در خصوص NPT و مقابله با تحریم های آمریكا را كم اثر خواهد ساخت.



رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی نما، درباره رفتار عجولانه دولت در مذاکرات وین اظهار داشت: الحمدالله سیاست کلی نظام در رابطه با مذاکرات هسته ای، را رهبر معظم انقلاب ترسیم و تدوین کرده اند و همه قوا هم باید در این چهارچوب و قواعد حرکت کنند.

وی افزود: هم دولت و هم مجلس باید این کار را انجام دهند و قطعاً مجلس هم بر روند این مذاکرات نظارت خواهد کرد تا ببیند آیا مذاکرات براساس چهارچوب هایی که رهبر انقلاب ترسیم کرده اند پیش می رود یا خیر.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت حضور مردم در صحنه های مختلف سیاسی به اقتدار بالایی دست یافته است که امروزه در حوزه بین المللی و سیاست خارجی هم دارای اقتدار در دیپلماسی است و هیچگاه نظام از موضع ضعف وارد دیپلماسی نشده و نخواهد شد.

نوروزی بیان داشت: از مذاکره کنندگان در وین و دولت تدبیر و امید می خواهیم که ذره ای از اصول و آرمان های نظام در این مذاکرات کوتاه نیایند و به مواضعی که قبلاً هم برای آنها روشن شده، پایبند بمانند.

او گفت: رفتار عجولانه دولت در مذاکرات وین اصلاً قابل پذیرش نیست؛ زیرا این رفتار عجولانه مصوبه مجلس در خصوص NPT و مقابله با تحریم های آمریکا را کم اثر خواهد ساخت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که باید به دنیا بفهمانیم ایران امروز، ایران زمان قاجار یا پهلوی نیست، عنوان داشت: بلکه ایران امروز یک ایران باعزت است و لغو همه تحریم ها را طلب می کند نه کمتر از آن.

نوروزی با اشاره به تأثیرگذاری غنی سازی 60 درصد بر روند مذاکرات وین گفت: غنی سازی 60 درصد یکی از خروجی های مثبت مصوبه اخیر مجلس بود که می تواند دستان مذاکره کنندگان را در وین پر کند و همچنین این افتخار هسته ای نشان داد که تحریم ها و تهدیدها تأثیری در عزم ملی ما نخواهد داشت و دوران بزن در رو پایان یافته است.

۱۴۰۰/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...