نسخه چاپی

مقصر به نتیجه نرسیدن اهداف ایران در برجام چه كسی است؟

اهمیت اجرای درست سیاست‌های نظام /چرا برجام نتیجه‌ای جز خسارت نداشت؟

عکس خبري - اهميت اجرا سياست ها در برجام

بعد از سخنان مقام معظم رهبری جریان تحریف فعالیت خود را آغاز كرده و خواستند به افكار عمومی این موضوع را القا كنند كه مسئولیت برجام از دوش دولت برداشته شده و نباید نسبت به خسارت های برجام از دولت انتقاد كرد!

به گزارش نما امام خامنه ای در سخنان دیروز خود با ابراز تاسف نسبت اظهار نظر بعضی از مسئولان کشورمان در خصوص سیاست خارجی فرمودند: «سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود. در همه جای دنیا مربوط به مجامع بالادستی و مسئولین عالی‌رتبه هستند که تعیین می‌کنند. البته وزارت خارجه هم مشارکت دارد. امّا مجری است. » بعد از این سخنان بود که جریان تحریف فعالیت خود را آغاز کرده و خواستند به افکار عمومی این موضوع را القا کنند که مسئولیت برجام از دوش دولت برداشته شده و نباید نسبت به خسارت های برجام از دولت انتقاد کرد!
در سال 92 جریان تحریف تمامی توان خود را به کار گرفت تا جامعه را قانع کند که مشکلات اقتصادی کشور تنها از طریق مذاکره با غرب برطرف خواهد شد و جو روانی جامعه را به این سو هدایت کرد و دولت هم تمامی تمرکز خود را بر روی مذاکره با غرب متمرکز کرده بود بنابراین ، شورای عالی امنیت ملی و مقام معظم رهبری با مذاکره موافقت کردند، اما از همان ابتدا شروط مذاکره توسط مقام معظم رهبری به وزارت امور خارجه به عنوان مجری سیاست ها ابلاغ شد همچنین بعد از امضای برجام امام خامنه ای شرایط 9 گانه اجرا را ابلاغ کردند، که توسط مجری به عرصه ی اجرا در نیامد و از خطوط قرمز عبور شد تا قرار داد برجام به تعبیر امام خامنه ای چیزی جز "خسارت محض" برای کشورمان نباشد. همچنین شورای عالی امنیت ملی برای مجری دیگری از سیاست‌های خارجی نظام (نیروی قدس)، مأموریت‌هایی را مشخص کرده است. این نیرو برعکس وزارت امور خارجه سیاست ها را به درستی به مرحله ی اجرا دراورد و به همین علت فرمانده آن، شهید حاج قاسم سلیمانی به یک قهرمان ملی برای کشور مبدل گردید . در آن زمان که شهید سلیمانی نامه ی نابودی داعش را به رهبر معظم انقلاب نوشت مشخص شد که آنها ماموریت خود را به درستی انجام داده و سیاست نظام در آن بخش روبه‌جلو در حال حرکت است. این بازوی اجرایی سیاست‌ها، نه‌تنها با مأموریت وزارت خارجه تضادی ندارد ، بلکه دست برتر را در همان مذاکرات و همین‌طور در مذاکرات فعلی به وزارت امور خارجه داده است

۱۴۰۰/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...