نسخه چاپی

ابهام در سرنوشت افسر و دو نظامی سعودی ربوده شده در مأرب

عکس خبري -ابهام در سرنوشت افسر و دو نظامي سعودي ربوده شده در مأرب

ابهام در سرنوشت افسر و دو نظامی سعودی ربوده شده در مأرب، مخصمه شدید نیروهای ائتلاف سعودی در این شهر و هجمه رسانه‌های وابسته به حزب الاصلاح به سعودی از مهمترین اخبار مربوط به مأرب در شمال یمن است.


به گزارش نمابه نقل از البوابه، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پیشروی‌های سریع خود در مأرب ادامه می‌دهند و نیروهای ائتلاف سعودی در مخمصه‌ای سخت گرفتار شده‌اند و از هرگونه پیشروی‌ها به سوی مواضع نیروهای صنعا عاجز هستند.

منابع میدانی از هلاکت بیش از ۲۰ فرمانده ارتش هادی طی هفته‌های گذشته در مأرب خبر می‌دهند و جبهه‌های اطراف مأرب به مسلخی برای نیروهای وابسته به ائتلاف ریاض تبدیل شده است.

در همین حال کاربران یمنی در شبکه‌های اجتماعی درباره مأرب واکنش نشان داده‌اند.

«ماجد محمد» کاربر یمنی می‌نویسد: در ابتدای جنگ خواستار تسلیم کامل ما و تحویل سلاح و عقب نشینی از صنعا و به رسمیت شناختن هادی و بازگردانیدن دولت او بودند و امروز خواستار توقف عملیات آزاد سازی مأرب هستند و این چنین حقیقت آشکار شده است که همه دغدغه این مزدوران ادامه سیطره بر درآمدهای نفت و گاز(مارب) است.

وی می‌افزاید: آزادسازی مأرب به مفهوم توقف جنگ فرسایشی است که ائتلاف سعودی و اربابان آن مایل به ادامه آن هستند.

«زیاد البعوه» دیگر کاربر یمنی می‌نویسد: نه داعش و نه القاعده و نه حمله هوایی گسترده جنگنده‌های سعودی هیچکدام نمی‌تواند که مانع از آزادسازسی مأرب شود.

وی افزود: حضور القاعده در مأرب و افزایش طغیانگری متجاوزان، ملت استوار و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را بر آزادسازی مآرب به عنوان یک وظیفه شرعی و انسانی و ملی در اسرع وقت با تکیه بر خدا، مصمم تر می‌کند.

هلاکت سرکرده‌های بارز در غرب شهر مأرب

منابع قبیله‌ای یمنی از هلاکت شماری از فرماندهان و سرکرده‌های ائتلاف سعودی در ورودی غربی شهر مأرب در شمال یمن خبر دادند و اعلام کردند: سرتیپ «صالح درهم الرمادی» فرمانده تیپ ۱۲۹ نیروهای «هادی» و «سیاف الصنعانی» از سرکرده‌های برجسته داعش به هلاکت رسیده‌اند.

متجاوزان و مزدوران به جان هم افتاده‌اند

منابع یمنی از هجمه رسانه‌های وابسته به حزب «الاصلاح» به ریاض و مسئول دانستن آن در مأرب خبر می‌دهند.

در حالی که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پیشروی‌های گسترده دست یافته و در آستانه فتح مأرب آنگونه که ناظران امور نظامی می‌گویند، قرار دارند، حزب الاصلاح، عربستان سعودی را مسئول اوضاع دانسته و رسانه‌های وابسته به این حزب هجمه سنگینی را علیه ریاض به راه انداخته‌اند. شبکه‌های تلویزیونی، سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی وابسته به حزب «الاصلاح» به شدت به سعودی تاخته‌اند.

شبکه‌های تلویزیونی وابسته به حزب «الاصلاح» مانند «سهیل»، «بلقیس» و «المهریه »در تحلیل و گزارش‌های خبری خود سعودی را مسئول شکست در جبهه‌های مأرب می‌دانند.

در مقابله رسانه‌های سعودی هم اوایل ماه رمضان، حزب «الاصلاح» و برخی دیگر را مسئول شکست در جبهه‌های مأرب دانستند.

این وضعیت اوج مخمصه‌ای که ائتلاف سعودی و ادوات آن در آن گرفتار شده‌اند را نشان می‌دهد و در واقع این بدترین تنگنایی است که از ابتدای جنگ یمن در ۲۶ مارس ۲۰۱۵، آنها گرفتارش شده‌اند.

ابهام در سرنوشت افسر و دو نظامی سعودی ربوده شده در مأرب

همزمان منابع قبیله ای در مأرب اعلام کردند که هنوز از سرنوشت یک افسر و دو نظامی سعودی که روز گذشته در مأرب ربوده شده‌اند، اطلاعی در دست نیست.

این منابع بیان کردند: افسر و دو نظامی شامگاه شهر را ترک کردند و در راه گذرگاه «الودیعه» مرزی با عربستان بودند که ارتباط با آنها از زمان ورود به مناطق قبایل «عبیده» قطع شده و از سرنوشت آنها، اطلاعی در دست نیست.

این نشان می‌دهد که همزمان با پیشروی نیروهای صنعا، قبایلی که قبلا از سوی سعودی و گروه‌های وابسته به آن هدف قرار گرفته‌اند، شروع به انتقام جویی از طریق هدف قرار دادن سعودی‌ها گرفته‌اند.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...