نسخه چاپی

فروش اثر هنری «بنكسی» با ارز دیجیتال

فروش اثر هنري «بنکسي» با ارز ديجيتال

حراجی ساتبیز برای نخستین‌بار با حراج كردن یكی از آثار هنری «بنكسی» فروش با ارز دیجیتالی برای یك اثر فیزیكی را تجربه می‌كند.

به گزارش نما ، حراجی ساتبیز اعلام کرد در حراجی ماه جاری با مزایده «عشق در هوا است» اثر «بنکسی» برای نخستین‌بار امکان خرید یک اثر هنری فیزیکی با رمزارز را فراهم خواهد کرد.

«بنکسی» این اثر هنری را در سال ۲۰۰۵ خلق کرده است. ارزش تقریبی این اثر هنری بین ۳ الی ۵ میلیون دلار برآورد شده است. در حراجی آثار هنری معاصر ساتبیز که ۱۲ «می» در نیویورک برگزار خواهد شد خریدار این اثر می‌تواند برای پرداخت از ارز دیجیتالی استفاده کند.

«عشق در هوا است» تابلو نقاشی رنگ روغنی است که در آن یک معترض در حال پرتاب یک دسته گل دیده می‌شود.

در ماه آوریل بود که مجموعه‌ای از آثار هنری کاملا دیجیتالی هنرمندی به نام «پاک» (Pak) به ارزش کلی ۱۶.۸ میلیون دلار در قالب رمز غیرقابل معاوضه در حراجی ساتبیز فروخته شد.

در ماه مارس نیز تابلو نقاشی «تغییردهنده بازی» اثر «بنکسی» در حراجی کریستیز به قیمت ۱۶.۷ میلیون پوند فروخته شد تا رکورد گرانترین اثر فروخته‌شده این هنرمند شکسته شود.

با اینکه نام «بنکسی» به عنوان یکی از آشناترین نام‌ها در جهان هنر به شمار می‌رود اما هویت این هنرمند همچنان ناشناس باقی مانده است. آثار این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمایش زمین، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته‌اند.

ایسنا

۱۴۰۰/۲/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...