نسخه چاپی

عذرخواهی «ظریف» كافی نیست

عکس خبري -عذرخواهي «ظريف» کافي نيست

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «ظریف» باید بیشتر از یك عذرخواهی پاسخگوی اظهارات خود باشد و لازم است دستگاه‌های امنیتی و نظارتی، به ویژه مجلس این موضوع را پیگیری كنند.


به گزارش نما، ابراهیم عزیزی، با تاکید بر ضرورت برخورد با ظریف و عاملان انتشار فایل صوتی وی، گفت: ما نمی‌توانیم منافع ملی را در صحبت های خود نادیده گرفته و مطالب دشمن شادکن به زبان بیاوریم و سپس با یک عذرخواهی کار را تمام کنیم.


وی بیان کرد: اظهارات وزیر امور خارجه سزاوار برخوردهای جدی تر و قاطع تری است چرا که نمی‌توان با منافع ملت ایران و مردم مسلمان منطقه این‌ گونه بازی کرد و سپس با یک عذرخواهی موضوع را تمام شده دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ظریف باید پاسخگوی اظهارات خود بیشتر از یک عذرخواهی باشد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی هم حتما به این موضوع ورود می‌کند، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و به وظایف نظارتی خود عمل می کند.

عزیزی ادامه داد: پذیرفتنی نیست که مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران با اظهارات خود امنیت ملی کشور، مسائل منطقه و راهبردهای نظام اسلامی را مورد خدشه قرار دهند.

وی با اشاره به بخشی از اظهارات ظریف در عذرخواهی از مردم و خانواده شهید سلیمانی مبنی بر اینکه اگر می‌دانستم جمله‌ای از آن عرایض انتشار عمومی پیدا می‌کند، حتما همچون گذشته آن را بر زبان نمی‌آوردم، گفت: معنای این حرف وزیر امور خارجه آن است که احتمالا وی در جاهایی که مطمئن باشد اظهارات و فایل صوتی وی پخش نمی شود، بسیاری از مسائل کشور را حتی اگر برخلاف منافع ملی باشد، بازگو می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صرفا پخش نشدن مصاحبه ها و فایل‌های گفتگو نباید عاملی باشد که مسئولان هر حرفی بزنند، بلکه آنان باید راهبرد نظام اسلامی، منافع ملی و امنیت منطقه را در اظهارات خود مد نظر داشته باشند.

عزیزی اظهار داشت: موضوعات کلان نظام جمهوری اسلامی و مسائل طبقه بندی شده باید در اظهارات مسئولان مدنظر قرار گیرد و افشا نشود. البته در همه جای دنیا اینگونه است و مگر مقامات اروپایی و آمریکایی هر چیزی را که در ذهن خود دارند، به زبان می آورند که مسئولان ما گاهی هر آنچه در ذهن دارند، مطرح می‌کنند؟

وی گفت: اظهارات وزیر امور خارجه موید مسیر اشتباهی است که وی سال‌هاست آن را انتخاب کرده است و باید بیشتر از این پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه لازم است دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و به ویژه مجلس شورای اسلامی این موضوع را مورد پیگیری دقیق قرار دهند، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم حتماً این موضوع را پیگیری می کند تا پاسخ های قانع کننده تری از ظریف بگیرد چرا که تاکنون پاسخ‌های وی درباره اظهاراتی که در آن فایل صوتی مطرح کرده، قانع کننده نبوده است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...