نسخه چاپی

اجرای دوسالانه طرح كنترل چاقی دانش آموزان ضروری است

اجراي دوسالانه طرح کنترل چاقي دانش آموزان ضروري است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: اجرای دو سالانه طرح كنترل چاقی دانش آموزان به ترسیم نیمرخ وضعیت توده بدنی نسل كمك می كند.

به گزارش نما ،  مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه طرح کنترل چاقی که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: با اجرای این طرح تحولی در تربیت‌بدنی و سلامت کودکان به وجود آمد و تمرکز بر ترویج سبک زندگی سالم صورت گرفت.

وی بیان کرد: امروز ۴۰ هزار دبیر تربیت بدنی و مراقب سلامت اجرای طرح‌های اینچنینی را عهده دار هستند و شاهد ارتقای جایگاه سلامت و ارتقای منزلت مراقبان سلامت و مربیان تربیت بدنی در جامعه بودیم.

حمیدی به تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح کوچ اشاره کرد و گفت: در سنجش اولیه، از بین ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۷۲۰ دانش‌آموز که اطلاعات BMI آنها در سامانه سناد ثبت شده است که ۶ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۳۸ نفر پسر و ۶ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۶۸۲ دختر بودند. در سنجش ثانویه از بین ۱۱ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۶۳۷ دانش‌آموز که اطلاعات BMI آنها در سامانه ثبت شده است، ۵ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۷۴۴ پسر و ۶ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۸۹۳ دختر بودند.

حمیدی ادامه داد: در سنجش اولیه، ۶ درصد دانش‌آموزان لاغر و خیلی لاغر بودند که در سنجش ثانویه به ۵.۲۹ درصد رسید؛ در سنجش اولیه ۶۳.۹ درصد دانش آموزان دارای وزن طبیعی بودند که در سنجش ثانویه به ۶۶.۹۱ درصد رسید و همچنین در سنجش اولیه ۳۰.۱ درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی بودند که به ۲۷.۷ درصد رسیده است.

وی به وضعیت وزن دانش‌آموزان دختر و پسر اشاره کرد و افزود: در سنجش اولیه، ۵.۷۶ درصد دانش‌آموزان دختر، لاغر و خیلی لاغر، ۶۷.۹۶ درصد دارای وزن طبیعی و ۲۶.۲۸ درصد دارای اضافه وزن و چاقی بودند که در سنجش ثانویه این اعداد به ترتیب به ۵.۳۸ درصد، ۷۰.۹ درصد و ۲۳.۷۲ درصد رسید همچنین در سنجش اولیه، ۶.۲۴ درصد دانش‌آموزان پسر، لاغر و خیلی لاغر، ۵۹.۷۶ درصد دارای وزن طبیعی و ۳۴ درصد دارای اضافه وزن و چاقی بودند که در سنجش ثانویه این اعداد به ترتیب به ۵.۴ درصد، ۶۲.۶ درصد و ۳۲ درصد رسید.

حمیدی ببیان کرد: در دامنه لاغر و خیلی لاغر دانش‌آموزان، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد، در دامنه اضافه وزن، استان‌های شهر تهران، مازندران و گیلان و در دامنه چاقی، به ترتیب استان‌های گیلان، شهر تهران و مازندران قرار دارند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش با بیان ضرورت اجرای دوسالانه این طرح گفت: اجرای دو سالانه این طرح به ترسیم نیمرخ وضعیت توده بدنی نسل کمک می کند و بازخوردهای برگرفته از این طرح به مدیران ارشد نظام در تدوین و اجرای برنامه‌های اثرگذار کمک می‌کند.

مهر 

۱۴۰۰/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...