نسخه چاپی

افشاگری از اقدام پسر رئیس هیات فوتبال تهران برای ثبت غیرقانونی قراردادهای استقلال

عکس خبري -افشاگري از اقدام پسر رئيس هيات فوتبال تهران براي ثبت غيرقانوني قراردادهاي استقلال

یكی از شاكیان پرونده جنجالی مربوط به باشگاه استقلال از نقش ویژه پسر رئیس هیات فوتبال تهران در این پرونده پرده برداشت.


به گزارش نما، محسن زارعی سرمربی تیم فوتبال امید المپیک اندیشه، درباره طرح شکایت از باشگاه استقلال به دلیل ثبت قرارداد بازیکنان جدید تیم های پایه در زمان بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه اظهار داشت: من هم نظری مثل هادی مهدوی‌کیا و امیر فلاحی داشته و باشگاه المپیک اندیشه هم نسبت به این امر اعتراض کرده زیرا تخلف شده است. وقتی به هیات فوتبال رفتیم به ما گفتند کاری نمی‌توانید انجام بدهید اما من برای اعتراض به ثبت قرارداد بازیکنان امید و جوانان استقلال یک میلیون تومان پرداخت کرده ام و اکنون منتظر صدور حکم هستم.

وی افزود: اعتقاد دارم باید حکم را صادر کرده و بگویند استقلال به این دلیل می توانست چنین کاری انجام بدهد و طبق این مستندات با صدور حکم تبرئه می شود اما عجیب است جواب اعتراض ما را نداده و حکم صادر نمی‌کنند. در جلسه کمیته انضباطی هیات فوتبال معراج شیرازی(پسر رئیس هیات فوتبال تهران) به ما گفت پنجره را تا روز آخر باز کردیم و استقلال می‌توانست قرارداد بازیکنانش را ثبت کند.

سرمربی تیم فوتبال امید المپیک اندیشه درباره اینکه چرا باید برای تیم استقلال چنین اقدامی انجام شود، توضیح داد: در برنامه فوتبال برتر صحبت از تیم‌های خاص بود و استقلال و پرسپولیس تیم‌های خاص این مملکت هستند. ما به عنوان بخش خصوصی همیشه در ماجراهایی مثل بحث جذب بازیکن و نقل و انتقالات متضرر می‌شویم. قطعا اقدام باشگاه استقلال تخلف بوده و هیات فوتبال باید رسیدگی کند.

زارعی اضافه کرد: اگر هیات فوتبال می خواهد به ما ثابت کند موضعی ندارد و طرف حق است، باید به ما کمک کند. تاکنون هیچ رایی صادر نشده است. حتی نامه ای به فدراسیون فوتبال ارسال کردیم تا دست کم از این طریق پیگیری شود اما تاکنون فکر ‌می‌کنم از فدراسیون هم جواب این نامه را نگرفتیم. ان شالله شرایط به شکلی رقم بخورد که حق به حقدار برسد.

وی ادامه داد: وقتی پنجره نقل و انتقالات یک باشگاه بسته می‌شود تیم‌ها نمی‌توانند بازیکن جذب کنند. باشگاه استقلال همیشه مهره‌های خوب دارد و دیگر قرار نیست در پنجره بسته بازیکن بگیرد. بازهم خواهش می‌کنم هیات فوتبال رای را صادر کند.

سرمربی تیم امید المپیک اندیشه درباره ادعای هادی مهدوی‌کیا مبنی بر اینکه هیات فوتبال تهران از تیم‌های شاکی درخواست کرده با توجه به پرطرفدار بودن استقلال از شکایت خود صرف نظر کنند، گفت: در جلسه کمیته انضباطی گفتند استقلال و پرسپولیس نماد فوتبال هستند و بدون آنها نمی‌توان مسابقات را برگزار کرد یا لیگ بدون این تیم‌ها زیبا نمی‌شود. در آن جلسه صحبتی که ما را قانع کند، مطرح نشد. می‌خواهیم هیات فوتبال عدالتی را برقرار کرده و رای عادلانه ای بدهد تا حق تیمی ضایع نشود.

زارعی درباره اینکه ظاهرا هیات فوتبال با علم به بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال قرارداد بازیکنانش را ثبت کرده است، توضیح داد: فکر می کنم سال ۹۶ یا ۹۷ بود که عادل فردوسی پور در برنامه زنده درباره بازیکنی از تیم جوانان استقلال که مشخصاتی مختلف و با اسم‌ های مختلف رضا و حسین توکلی و با شش سال صغر سن در لیگ جوانان تهران بازی کرد پخش کرد. در آن زمان به این موضوع اعتراض کرده و مستندات آوردیم که برنامه ۹۰ این مسائل را پخش زنده کرد.

وی ادامه داد: در نهایت این بازیکن برای استقلال بازی کرد و این تیم قهرمان شد. من، محمود انصاری، رضا پرورش، سایر افراد و ۶-۵ باشگاهی که به این موضوع اعتراض کردیم جریمه و محروم شدیم. صادق ورمزیار که بزرگ‌تر ما است در آن زمان مدیر آکادمی استقلال بود اعلام کرد از کمیته استیناف رای داریم که این بازیکن سالم است اما بعدها مشخص شد این بازیکن شش سال تفاوت سنی دارد. با این همه موضوع واضح نتوانستیم کاری انجام بدهیم. هیچ عزمی برای رسیدگی به این تخلفات وجود ندارد.

سرمربی تیم فوتبال امید المپیک اندیشه با اشاره به درخواست خود از شهاب‌الدین عزیزی خادم گفت: از وی می‌خواهیم فوتبال پایه را جدی بگیرد و به این صغرسنی‌ها، تبعیض بین تیم‌های دولتی و خصوصی توجه کند. در هر رده لیگ پایه تهران دست کم ۸۰ درصد تیم‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند. باید به آنها ارزش بگذارند و احساس کنیم از فدراسیون حمایت می شویم.

زارعی تصریح کرد: تیم ما در همه رده‌ها فعالیت می‌کند اما به حدی فشار روی ما است که مجبوریم به دلیل شرایط اقتصادی هر سال امتیازش را بفروشیم. اجاره زمین جلسه‌ای بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است. تیمی که می‌خواهد با ساده‌ترین امکانات به زمین برود و هیچ کاری انجام ندهد، باید دست کم هر سال ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کند. بخش خصوصی واقعا مظلوم واقع شده است. واقعا بین تیم ها تبعیض آرا وجود دارد و استقلال و پرسپولیس را قدرت اول می‌دانند.

وی ادامه داد: با این وجود کاری به باشگاه های خصوصی ندارم و حتی اگر در حق باشگاه های دولتی هم چنین اجحافی می‌شد، این موضوع را می‌گفتم. از هیات فوتبال می‌خواهم به بخش خصوصی کمک کرده که در این شرایط سخت برای اداره شدن فوتبال هزینه می‌کنند کمک کنند. استقلال و پرسپولیس نماد فوتبال پایه کشورمان هستند اما بخش خصوصی هم با این همه هزینه خیلی سختی می کشد. امیدوارم فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیات فوتبال کمک کنند تا این بخش از فوتبال طرد نشود.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...