نسخه چاپی

افزایش تقاضای نفت اروپا

افزايش تقاضاي نفت اروپا

با وجود ترافیك و افزایش تقاضای سوخت حمل و نقل جاده‌ای، تقاضای نفت در اروپا به سرعت در حال برگشت است.

به گزارش نما به نقل از راشاتودی، در هفته های اخیر با بازگشایی اقتصاد، ترافیک در بزرگراه های اروپا و در بزرگ ترین شهرها افزایش یافته که نشان دهنده افزایش تقاضای سوخت حمل و نقل جاده ای است.بر اساس داده های اپراتورهای بزرگراه به نقل از بلومبرگ، ترافیک در بزرگراه های اسپانیا و فرانسه، یکی از بزرگ ترین بازارهای اتومبیل در اروپا، از سال ۲۰۱۹ فقط کمی از میزان قبل از همه گیری کرونا خارج شده است.

اقتصاد بسیاری از کشورهای اروپایی طی ماه گذشته به تدریج بازگشایی داشته اند در حالی که پیشرفت میزان واکسیناسیون افراد بیشتری را به سفر در جاده ها سوق می دهد. این خبر نوید بخشی برای تقاضای بنزین و گازوئیل به ویژه در مقایسه با تأخیر تقاضای سوخت هواپیمایی است که انتظار می رود برای اولین بار تا اندازه قبل از همه گیری بهبود پیدا کند.


بر اساس اطلاعات شرکت فناوری مکان یابی TomTom NV به نقل از بلومبرگ، ترافیک در پایتخت های اروپایی نیز در حال افزایش است و امسال میزان ترافیک در ۱۵ پایتخت به بیشترین حد رسیده است. فروش سوخت در انگلستان در ماه جاری میلادی به بالاترین سطح از اولین تعطیلی های مارس سال گذشته رسیده و این نشان می دهد که بازگشایی در ماه آوریل منجر به افزایش تقاضای نفت و رشد اقتصادی شده است. اکنون با کاهش محدودیت های داخلی، بسیاری از کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا در زمان تعطیلات تابستانی، دوباره گردشگران خارج از کشور را بپذیرند.

از روز یکشنبه، ایتالیا به گردشگران اجازه می دهد تا پروازهای بدون COVID را انجام دهند، مسافران قبل از عزیمت و هنگام ورود آزمایش می شوند، بدون توجه به اینکه آیا واکسن دریافت کرده اند یا نه. نکته مهم تر این است که مسافران ایالات متحده، کانادا و ژاپن، هنگام ورود به ایتالیا مشمول قرنطینه نمی شوند.

این هفته، سفیران  ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کمیسیون اروپا جهت باز کردن مرزهای اتحادیه اروپا به روی گردشگران واکسینه شده را تایید کردند. این سفرا تصمیم گرفتند که گردشگران گواهی واکسیناسیون با واکسن تأیید شده توسط آژانس دارویی اروپا را ارایه دهند. روز پنج شنبه هم اتحادیه اروپا در حال مذاکره در مورد کاربرد بالقوه از گواهینامه COVID برای بازگشایی گردشگری در فصل تابستان بود.

برنا 

۱۴۰۰/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...