نسخه چاپی

توضیح درباره چرایی عدم پرداخت معوقات معلمان ایرانی خارج از كشور بعد از گذشت سه سال

توضيح درباره چرايي عدم پرداخت معوقات معلمان ايراني خارج از کشور بعد از گذشت سه سال

سرپرست مركز امور بین الملل و مدارس خارج از كشور در واكنش به تعویق در پرداخت دستمزد معلمان ایرانی خارج از كشور گفت: رایزنی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه كشور به منظور دریافت تنخواه و تأمین اعتبار مورد نیاز برای تسویه مطالبات معلمان خارج از كشور در دستور كار معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش نما ، چندی پیش معلمان مدارس خارج از کشور در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی، حقوق، حق مسکن و… بودند. به گفته این معلمان برخی از آن‌ها حدود سه سال است که حقوق نگرفته‌اند و مجبور به پیدا کردن  شغل دوم در کشور محل خدمت بودند تا بتوانند صرفا کرایه خانه را تامین کنند.

بعضا معوقات این معلمان ۹ ماه تا سه سال پرداخت نشده است. یکی از این معلمان بیان کرد: خانه‌ام را در ایران فروختم، به ارز تبدیل کردم و برای معلمی به خارج از کشور رفتم، اما نه تنها در آنجا حقوقی دریافت نکردم، بلکه خانه‌ام را هم از دست دادم.

به گفته معلمانی که مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کرده بودند، از سال ۹۰ تاکنون، این دسته از معلمان در حال اعزام به خارج از کشور و جا به جایی هستند و قرار بوده مساعده نیز به آن‌ها تعلق بگیرد، اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

23ea0e34-c870-4d96-b981-75695b85d19c

«میترا تیموری» سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه چرا هنوز معوقات معلمان خارج از کشور بعد از گذشت ماه‌ها و سال‌ها هنوز پرداخت نشده است؟ گفت: بخش قابل توجهی از مطالبات معلمان منقضی خدمت مدارس خارج از کشور مربوط به سال ۱۳۹۷ است که از محل اعتبارات ردیف بودجه‌ای اداره مدارس خارج از کشور پرداخت شده است و به منظور تأدیه باقیمانده مطالبات یاد شده، با توجه به عزم و اراده جدی مبنی بر پرداخت مطالبات، رایزنی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور دریافت تنخواه و تأمین اعتبار مورد نیاز برای تسویه مطالبات معلمان خارج از کشور در دستور کار معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که علاوه بر این، مشکل حق مسکن از جمله مطالبات جدی معلمان بوده است، برای این موضوع چه تدبیری اندیشیده شده است؟ گفت: در حال حاضر تمام مطالبات و هزینه‌های جاری معلمان خارج از کشور شامل فوق العاده اشتغال و حق مسکن معلمان اعزامی و شاغل در مدارس خارج از کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ به طور کامل پرداخت شده است.

تیموری تاکید کرد: در خصوص مطالبات سال ۱۳۹۷ نیز اقدامات مؤثری به منظور تسویه کامل مطالبات انجام شده است که به محض حصول نتیجه، وجوه مورد نظر به حساب افراد ذینفع واریز خواهد شد.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور همچنین درباره وضعیت آموزشی مجازی دانش آموزان ایرانی خارج از کشور که در شعب مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند، بیان کرد: در خصوص وضعیت تحصیل دانش آموزان مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور متناسب با اقتضائات هرکشوری آموزش‌ها در جریان است که در برخی کشورها مثل چین به صورت کاملا حضوری بوده است. همچنین در برخی کشورها مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس کلاس‌های درسی به صورت تلفیقی و در برخی نیز مانند ترکیه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی اشاره کرد: آموزش‌ها در این کشورها در قالب پلتفرم‌های مختلف متناسب با شرایط هر کشور در نرم افزارهایی همچون زوم، LMS، اسکایپ و سایر نرم افزارهای ارتباطی صورت می‌گیرد و اکنون هم در حال انجام است.

تیموری در پاسخ به این سوال که در کشورهایی که مدارس ایرانی دارند، روند آموزش را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در سال ۱۳۹۸ و تعطیلی مدارس در کشورهای مختلف جهان، مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور طی یک هفته خود را با شرایط جدید سازگار کرده و شرایط برای ادامه آموزش‌ها به صورت مجازی فراهم شد.

سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اظهار داشت: در این خصوص باید اضافه کنم که ما این آمادگی را داریم از هر دانش آموز ایرانی مقیم خارج از کشور ثبت نام به عمل آورده، و به آنها آموزش دهیم. 

تیموری در پایان اظهار داشت: با تدابیر و هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و سرپرستان مدارس جمهوری اسلامی ایران تاکنون مشکلی در خصوص آموزش نداشته‌ایم و با توجه به فیلم‌ها و محتوای آموزشی تولید شده توسط معلمان این مدارس تداوم آموزشی به نحو مطلوبی در جریان است.

ایلنا 

۱۴۰۰/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...