نسخه چاپی

وضعیت «مینیاپولیس» یك سال پس از قتل «جورج فلوید»

عکس خبري -وضعيت «مينياپوليس» يک سال پس از قتل «جورج فلويد»

در حالی كه مینیاپولیس برای برگزاری نخستین سالگرد مرگ جورج فلوید آماده می‌شود، این شهر همچنان شاهد بسیاری از نابرابری‌های نژادی است.


به گزارش نما، مردم شهر «مینیاپولیس» یک سال پس از مرگ «جورج فلوید»، که میلیون‌ها نفر را در سراسر آمریکا برای برگزاری بزرگترین اعتراضات مداوم در تاریخ این کشور به خیابان‌ها کشاند، همچنان با خشونت پلیس، نابرابری و تبعیض نژادی، مبارزه می‌کنند.

به گزارش «واشنگتن پست»، تابلوهای حاوی تصویر صورت و نام «جورج فلوید» در مقابل خانه‌های مردم «مینیاپولیس»، همچنان به چشم می‌خورد که نشان از خواسته مردم، یعنی عدالت و برابری نژادی است اما چیزی که هنوز در این شهر به چشم می‌خورد، ترس در میان مردم است.

ماه گذشته هنگامی که هیئت منصفه، «درک شووین»، افسر سابق پلیس «مینیاپولیس» را به جرم قتل و آدم کشی در پرونده «فلوید» محکوم کرد، این شهر تا حدی نفس راحتی کشید و احساس آرامش داشت.

در حالی که «مینیاپولیس» برای برگزاری نخستین سالگرد مرگ «فلوید»، آماده می‌شود، این شهر همچنان یک شهر آشفته است و بسیاری از نابرابری‌های نژادی برجسته که معترضان در اعتراضات سال گذشته برای رفع آن‌ها شعار می‌دادند، حل نشده است.

اداره پلیس مینیاپولیس در بحران است؛ این اداره با کمبود پرسنل و افسران با روحیه ضعیف روبرو است.

در همین حال، در حالی که رابطه بین پلیس و ساکنان این شهر تیره و تار است، میزان جرم و جنایت به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

به گفته یکی از فعالان جنبش حامی سیاه پوستان، «تنش‌ها هنوز در این شهر باقی است.»

تشدید خشونت در این شهر، از جمله جهش چشمگیر میزان تیراندازی‌ها در جامعه سیاه پوستان، به اضطراب‌های موجود افزوده است.

طی تیراندازی‌های روزهای اخیر در این شهر یک دختر ۶ ساله کشته و ۲ کودک دیگر به شدت زخمی شدند که مردم این شهر را به شوک فرو برد.

۳ نفر دیگر در اواخر جمعه و اوایل شنبه در ۲ حادثه به ضرب گلوله کشته شدند.

بر سر حوادث چند روز اخیر در «مینیاپولیس»، هنوز هیچ فردی بازداشت نشده است.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...