نسخه چاپی

رایزنی خانواده جورج فلوید با بایدن درباره اصلاح ساختار پلیس آمریكا

عکس خبري -رايزني خانواده جورج فلويد با بايدن درباره اصلاح ساختار پليس آمريکا

خانواده جورج فلوید در سالگرد قتل وی توسط یك مامور پلیس سفیدپوست، با جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده دیدار كرده و خواستار تصویب قانونی برای اصلاح ساختار پلیس شدند.



به گزارش نمابه نقل از رویترز، یک سال پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفیدپوست که منجر به اعتراضات گسترده و سراسری علیه رفتارهای خشن و تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس آمریکا شد، خانواده وی در کاخ سفید با جو بایدن و با نمایندگان در ساختمان کنگره دیدار کرده و خواستار تصویب قانونی برای اصلاح پلیس شدند.

بر اساس این گزارش، دیدار خصوصی خانواده جورج فلوید با بایدن، نخستین حضور خانواده این شهروند سیاهپوست در کاخ سفید از زمان به قدرت رسیدن دولت دموکرات به شمار می رود.

تصاویر ویدئویی نشان داده است که چاوین مامور سفیدپوست با سابقه پلیس در روز ۲۵ می ۲۰۲۰ پس از آنکه دستان جورج فلوید را بسته، با زانوی خود به مدت ۹ دقیقه روی گردن فلوید فشار وارد کرده و این مساله در نهایت منجر به مرگ این شهروند سیاهپوست شده است.

۳ مامور پلیس دیگر نیز برای بازداشت فلوید به چاوین کمک کرده‌اند و این ۳ مامور نیز قرار است به زودی محاکمه شوند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به خاطر اظهارات سیاسی اش که موجب تشدید تنش های نژادی در این کشور شد، مورد انتقادات گسترده‌ای قرار گرفته است.

خانواده جورج فلوید سعی کردند در سفر به واشنگتن مقام های کاخ سفید و کنگره را برای تصویب قانونی متقاعد کنند که زمینه لازم برای اجرای عدالت و برخورد با ماموران پلیس متخلف را آماده نماید.

در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا در ماه مارس قانونی را برای اصلاح ساختار نیروی پلیس و جلوگیری از اعمال خشونت ماموران پلیس به تصویب رسانده است ولی این قانون هنوز در مجلس سنا به رای گذاشته نشده است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...