نسخه چاپی

عامل انتشار مكالمه خصوصی در فضای مجازی به دام افتاد

عامل انتشار مکالمه خصوصي در فضاي مجازي به دام افتاد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین از دستگیری فردی كه اقدام به ضبط و انتشار مكالمه خصوصی در فضای مجازی كرده بود خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، علیرضا شمس دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صبح امروز فردی که با برنامه‌ریزی قبلی، اقدام به ضبط مکالمه تلفنی خصوصی و انتشار گسترده آن در فضای عمومی و مجازی کرده بود دستگیر و بازداشت شد.

وی با تأکید بر حفظ حقوق قانونی تمام افرادی که در این فایل صوتی نام آن‌ها برده شده است، گفت: بر اساس اصل ۲۵ قانون اساسی، مکالمات تلفنی افراد، حریم خصوصی آن‌ها تلقی شده و افشاء، انتشار و در دسترس قرار دادن آن به موجب مواد ۷۴۴ و ۷۴۵ قانون جرایم رایانه‌ای، جرم تلقی شده و مستوجب مجازات و ضمانت اجرای قانونی قرار گرفته است و با قاطعیت تمام با مرتکبین و ناقضین قانون در سطح جامعه برخورد می‌شود.


دادستان ورامین ضمن تشکر از فعالان عرصه‌ رسانه ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به فضای انتخابات و تبلیغات داوطلبین، متأسفانه دیده می‌شود که افرادی با اهدافی مشخص و انتخاباتی و بعضاً به طور نیابتی، با اتهام زنی و سوءاستفاده از افکار و احساسات عمومی و تحریف مسائل اجتماعی، اقدام به نشر و نقل اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و تخریب اشخاص و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی شهرستان می‌کنند که مراجع انتظامی و امنیتی ضمن نظارت مستمر بر فعالیت این افراد و شبکه‌های مربوطه در سطح فضای مجازی و اعلام بر خط تخلفات به دستگاه قضایی، به طور جدی و قاطع با خاطیان برخورد خواهند کرد.

شمس افزود: به فعالان خاطی در عرصه فضای مجازی و گردانندگان و ادمین‌های کانال های خبری سطح شهرستان هشدار جدی داده می‌شود که از هر گونه تخریب افراد حقیقی و حقوقی پرهیز کنند تا مستوجب برخورد قانونی نشوند.


وی تأکید کرد: ضمن محفوظ باقی بودن حق شکا‌یت کیفری برای متضررین از این اتهامات، دادستانی نیز برابر تکالیف قانونی مطابق ماده ۷۴۶ قانون جرایم رایانه‌ای، از نظر جنبه عمومی جرم امکان ورود داشته و نسبت به تعقیب متهمین اقدام مقتضی را به عمل می‌آورد.


۱۴۰۰/۳/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...