نسخه چاپی

پروژه یك هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی در كنار برج ۸ هزارساله افتتاح شد

پروژه يک هزار و ??? ميليارد توماني در کنار برج ? هزارساله افتتاح شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ضمن اعلام پروژه رازی به‌عنوان نخستین مجموعه تاریخی- گردشگری شهرداری تهران، بهره‌برداری از این پروژه را حاصل تسریع روند اجرای آن در دوره پنجم مدیریت شهری دانست.

به گزارش نما ، مهندس صفا صبوری دیلمی که در مراسم آغاز بهره‌برداری از مجموعه تاریخی- گردشگری رازی سخن می‌گفت، ضمن اشاره به آغاز مقدمات ساخت این مجموعه در دهه هفتاد هجری شمسی، یادآور شد: زمانی که معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال ۱۳۸۹ اجرای این پروژه را به دست گرفت، کار به‌خوبی پیش رفت اما سرعت اجرا متناسب با برنامه نبود.


وی با یادآوری مشکلات مالی پروژه احداث مجموعه تاریخی- گردشگری رازی در زمان تحویل به دوره پنجم مدیریت شهری، خاطرنشان ساخت: از ۳۰ ماه پیش که شهردار تهران دستور داد تمام پروژه‌های جنوب تهران باهمت و سرعت بیشتری اجرا شود، تعدادی پروژه موردتوجه قرار گرفت که یکی از این پروژه‌ها مجموعه تاریخی- گردشگری رازی بود. گاهی اوقات در روزهای جمعه بیش از ۲۰۰ نفر در این مجموعه درحالی‌که فعالیت بودند.


معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، بابیان آنکه مجموعه رازی در زمینی به مساحت چهار هکتار احداث‌شده است، یادآور شد: این مجموعه، فضایی بیش از ۳۱ هزار مترمربع با چهار سالن وسیع دارد. مجموعه رازی نخستین مجموعه تاریخی-گردشگری شهرداری تهران است و هزینه قابل‌توجهی صرف تکمیل و آماده‌سازی آن شده است.


وی با اشاره به احداث مجموعه رازی در طول سالیان متمادی، از برآورد قیمت روز پروژه به ارزش بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: مجموعه رازی یکی از کم‌نظیرترین مجموعه‌های تاریخی-گردشگری است. این پروژه دارای فضاهای متعدد ازجمله موزه، کتابخانه، آمفی‌تئاتر روباز، چهار سالن همایش با ظرفیت ۱۰۰ تا ۹۰۰ نفر، گالری‌های متعدد و ... است. مهم‌ترین فضایی که در مجموعه رازی وجود دارد، یک سایت کاوش تاریخی است که در فاصله میان مجموعه رازی تا دیوار محوطه برج تاریخی طغرل قرار دارد و شهرداری تهران مصمم است ضمن رایزنی با سازمان میراث فرهنگی، مقدمات آغاز کاوش‌ها در این سایت را فراهم کند.


 صبوری با تأکید بر اینکه کارکرد مجموعه تاریخی- گردشگری رازی منحصر به منطقه ۲۰ نبوده و درواقع متعلق به همه شهروندان تهرانی است، ابراز امیدواری کرد بهره‌برداری از این مجموعه سبب جبران کمبود سرانه‌های توسعه در منطقه ۲۰ شود.


وی بابیان اینکه پروژه‌های متعددی در جنوب تهران درحالی‌که اتمام است، افزود: برای مثال پروژه بزرگراه ۷۶ متری شهید رستگار در جنوب شرقی پایتخت به اتمام رسیده است و به‌زودی شاهد بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی در جنوب غربی تهران خواهیم بود. این پروژه‌ها بیش از ۱۰ سال درحالی‌که اجرا بودند و در این دوره از مدیریت شهری تسریع شدند.


به گفته صبوری، پروژه احداث باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا (س) که فاز نخست آن در این دوره مدیریت شهری به اتمام می‌رسد، از دیگر پروژه‌های جنوب تهران محسوب می‌شود که اقدامی کم‌نظیر در سطح جهانی است. شهرداری تهران توانست مشکلات اجرای این پروژه را با راه‌آهن حل کند و هزینه تملک را به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان پرداخت نماید.

فارس

۱۴۰۰/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...