نسخه چاپی

قانون پنج تعویض تا پایان ۲۰۲۲ تمدید شد/ نخستین جام جهانی با ۵ تعویض در قطر

عکس خبري -قانون پنج تعويض تا پايان ???? تمديد شد/ نخستين جام جهاني با ? تعويض در قطر

هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) به‌عنوان تنها نهاد قانونگذار در فوتبال اجرای قانون پنج تعویض در مسابقات را تا پایان سال ۲۰۲۲ مورد تایید قرار داد.


به گزارش نما، بر این اساس با تصویب (IFAB) جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نخستین جام تاریخ با اجرای ۵ تعویض در هر مسابقه به شمار می‌رود و از این نظر منحصر به فرد تلقی خواهد شد.

در بیانیه (IFAB) آمده است: قانون اجرای ۵ تعویض که بعد از ازسرگیری مسابقات به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان به تصویب رسید تا پایان ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ برای تمامی مسابقات رسمی اجرا خواهد شد. تمدید مهلت استفاده از این قانون بر اساس مطالعات و تحقیقاتی است که پیرامون شیوع بیماری کرونا در فوتبال و تاثیر افزایش تعداد تعویض‌ها در جهان صورت گرفته است.

پیش از این اتحادیه فوتبال اروپا نیز بر اجرای این قانون در مسابقات یورو ۲۰۲۰ تاکید کرده بود، رقابت‌هایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد و قرار است خرداد ماه سال جاری برگزار شود.

قانون اجرای پنج تعویض در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و اکثر لیگ‌های اروپایی به جز لیگ برتر انگلیس اجرا می‌شود. این قانون با توجه به فشردگی مسابقات بعد از تعطیلی طولانی مدت رقابت‌ها و در راستای حمایت از سلامتی بازیکنان فوتبال به مرحله اجرا گذاشته شد.

بر این اساس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شاهد اجرای ۵ تعویض در هر مسابقه خواهیم بود که به این صورت رکورد تازه‌ای در تعداد بازیکنان به میدان رفته در این مسابقات ثبت می‌شود چرا که اعضای کادر فنی تیم‎‌های می‌توانند در هر بازی به ۱۱ بازیکن ترکیب اصلی و ۵ یار تعویضی و مجموع ۱۶ بازیکن میدان بدهند.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...