نسخه چاپی

انتخابات و تبلیغات نامتعارف

مظلوم‌نمایی با حمله به شورای نگهبان

عکس خبري -مظلوم‌نمايي با حمله به شوراي نگهبان

تریبون مجلس برای پیگیری و بیان خواسته های مردم است نه پیگیری مسائل شخصی ، سیاسی و جناحی. و استفاده ی سیاسی از این تریبون نوعی خیانت در امانت محسوب می شود .

در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در نطق میان دستور با اشاره به رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان به این نهاد انقلابی حمله کرد و گفت: "برونداد رد صلاحیت‌های اخیر این بود که فقط یک جناح می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری رقابت کند"
در مورد نقطق آقای پزشکیان چند نکته حائز اهمیت است که به آن می پردازیم اول اینکه شورای نگهبان ، جمهوریت و اسلامیت نظام را تضمین، نهادینه و ساختارمند کرده است این شورا در بررسی و تأیید قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، صلاحیت کارگزاران نظام، اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس خبرگان متولی اصلی در تطبیق دادن آنها با اسلام است و بنابراین با توجه به دلایل فوف جایگاه شورای نگهبان را نباید تضعیف کرد دومین نکته ای که لازم است جناب پزشکیان و هم صداهای ایشان در تضعیف و تخریب شورای نگهبان به آن توجه کنند عملکرد سالیان گذشته ی این شوراست که نشان می دهد هیچگونه نگاه حزبی و جریانی در تایید صلاحیت ها وجود نداشته است شاهد این مدعا روی کار آمدن دولت پیشین و دولت آقای خاتمی و هاشمی در ادوار گذشته است .
این یک واقعیت است که بعضی از افراد و جریان های سیاسی زمانی عملکرد شورای نگهبان را مورد تایید قرار می دهند که صلاحیت آنها و افراد وابسته به جریان سیاسی مطلوبشان را احراز صلاحیت کند، و در زمانی که این احراز صلاحیت صورت نگیرد به شورای نگهبان حمله کرده و عملکرد این نهاد را زیر سوال می برند . نکته ی بعدی که باید به آن اشاره کنیم این است که تریبون مجلس برای پیگیری و بیان خواسته های مردم است نه پیگیری مسائل شخصی ، سیاسی و جناحی. و استفاده ی سیاسی از این تریبون نوعی خیانت در امانت محسوب می شود .
هجمه به شورای نگهبان سناریوی تبلیغاتی جریان اصلاح طلب برای انتخابات پیش رو است . این جریان معتقد است که میزان مشارکت در انتخابات نسبت به ادار گذشته پایین تر خواهد بود بنابراین این جریان می کوشد به جای عملکرد ضعیف دولت و جریان سیاسی خود، رفتار شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها را عامل کاهش این مشارکت جا بزند! این جریان سعی دارد با مظلوم نمایی در احراز صلاحیت ها فضای انتخاباتی را کنترل کند و گوی سبقت را از رقیب بگیرد در این میان، مردم باید هوشیار باشند تا مطالبات اصلی آن‌ها تحت تأثیر ترفندها و جدال های سیاسی، به حاشیه نرود

۱۴۰۰/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...