نسخه چاپی

قدیمی‌ترین اسیر اردنی از زندان‌ رژیم صهیونیستی آزاد شد

عکس خبري -قديمي‌ترين اسير اردني از زندان‌ رژيم صهيونيستي آزاد شد

یك اسیر اردنی بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، آزاد شد.

به گزارش نمابه نقل از المیادین، رژیم اشغالگر صهیونیستی، «عبدالله نوح ابوجابر» اسیر 44 ساله فلسطینی را بعد از 20 سال و نیم اسارت آزاد کرد.

انجمن اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای تصریح کرد که خانواده ابوجابر در طی سالهای اسارت او تنها دوبار توانسته‌اند با وی دیدار داشته باشند، همچنین وی در طی این سالها پدر و مادر و برادرش را از دست داده و از وداع با آنها محروم شده است، همچنین صدها اسیر در زندانهای اسرائیل عزیزانشان را از دست داده‌اند.

ابوجابر 44 ساله که از اردوگاه البقاع است، در طی سالهای طولانی اسارت چندین اعتصاب غذا انجام داد که بارزترین آن اعتصاب غذا در اواخر سال 2015 و اوایل 2017 است که خواستار آزادی و بازگشت به آغوش خانواده‌اش در اردن بود که به مدت 70 روز ادامه یافت.

اسیر ابوجابر یکی از 22 اسیر اردنی است که مقامات اسرائیلی بازداشت کرده‌اند.

درحال حاضر نزدیک به 4500 اسیر از حمله 41 زن و 140 کودک هنوز در اسارت رژیم صهیونیستی هستند و 550 تن از آنها درگیر بیماری‌های مختلفی بوده و به مراقبت‌ها و پیگیری‌های پزشکی گسترده‌ای نیاز دارند، دستکم 10 اسیر مبتلا به بیماری سرطان و تومورهایی با درجه‌های مختلف در زندان‌های اسرائیلی به سر می‌برند که فؤاد الشوبکی، اسیر فلسطینی با 82 سال مسن‌ترین آنها است.

با وجود اینکه جهان با چالش‌های مختلف استمرار بیماری کرونا مواجه است، رژیم صهیونیستی به اقدامات خود در نقض حقوق اسرای فلسطینی افزوده و این بیماری را به ابزار جدیدی برای شکنجه آنها تبدیل کرده است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...