نسخه چاپی

سخنگوی ناجا نقش یك رابط دو سویه بین نیروی انتظامی و جامعه دارد

سخنگوي ناجا نقش يک رابط دو سويه بين نيروي انتظامي و جامعه دارد

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه سخنگوی ناجا نقش یك رابط دوسویه بین نیروی انتظامی و جامعه دارد، گفت: مدیریت صحیح و درست افكار عمومی درصد بالایی از عملیات ناجا را كاهش می دهد لذا در تحلیل افكار عمومی ارائه راهكار و مثبت گرایی بسیار مهم است، روح حاكم بر جامعه بایستی مثبت باشد، بنابراین در كنار افكارسنجی، افكارسازی مثبت حائز اهمیت است.

به گزارش نما ، سردار " قاسم رضایی" در  جمع معاون و مدیران کل و روسای مراکز معاونت اجتماعی ناجا ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا خصوصا شهدای ناجا و عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد باسعادت ثامن الحجج افکارسازی مثبت را در جامعه بسیار مهم دانست.

وی با اشاره به این مطلب که کارها را بایستی طوری انجام دهیم که دیگران از ما تعریف و تمجید کنند نه خودمان، افزود: هر که برای مردم و برای خدا صادقانه کار کند در دل ها خواهد ماند و عزیز خواهد شد نمونه بارز آن سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی است که محبوبیت جهانی پیدا کرد، شما هم در انعکاس عملکرد و فعالیت های ناجا بایستی به همین نحو عمل کنید.

جانشین فرمانده ناجا گفت: مدیریت صحیح و درست افکار عمومی درصد بالایی از عملیات ناجا را کاهش می دهد لذا در تحلیل افکار عمومی ارائه راهکار و مثبت گرایی بسیار مهم است، روح حاکم بر جامعه بایستی مثبت باشد، بنابراین در کنار افکارسنجی ، افکارسازی مثبت حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی امروز حافظ دستاوردهای انقلاب است، عنوان داشت: نیروی انتظامی در حوزه اجتماعی لوکوموتیو حرکتی جامعه است و این بدان معنا است که در حوزه های مختلف اجتماعی بایستی شما به دنبال مسئول سازی باشید.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به این مطلب که افتخار نیروی انتظامی این است که تابع محض ولایت فقیه است، عنوان داشت: بالاترین مدال نیروی انتظامی به عنوان یک سازمان خدماتی - اجتماعی این است که پاسدار انقلاب اسلامی است.

وی گفت: شما در معاونت اجتماعی بایستی طوری عمل کنید که هزینه های مردم در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی کاهش یابد، چراکه امروز نیروی انتظامی ملجاء و سخنگوی مردم است و این وظیفه مهم بر عهده معاونت اجتماعی به عنوان پل ارتباطی ناجا با جامعه است.

عملکرد مثبت معاونت اجتماعی؛ کاهش بار انتظامی رده های ماموریتی و عملیاتی

سردار رضایی در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: ما بایستی در راستای وظایف الهی خود، سرباز ولایت بودن، زمینه سازان ظهور، ادامه دهندگان راه شهدا، سایر سازمان ها را نسبت به وظایف خودشان آگاه کنیم و آنها را پای کار بیاوریم چراکه پیگیری دغدغه های مردم در این حوزه با کار و عمل است نه با شعار.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به مطالبات هیئت رئیسه این نیرو از حوزه معاونت اجتماعی گفت: عملکرد مثبت شما باعث کاهش بار انتظامی از حوزه های ماموریتی و عملیاتی خواهد شد و قطع به یقین این یکی از مطالبات فرمانده محترم ناجا از شما است.

وی گفت: امروز ما مدیون و قدردان همه همکاران عزیزی هستیم که از آسایش و خانواده خود گذشتند و در دور افتاده ترین نقاط کشور از مرز تا مرکز در حوزه های مختلف مشغول خدمت هستند و از خانواده های محترم آنها قدردانی می کنیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به حضور مردم در حماسه 28 خرداد ماه و تقدیر و تشکر از آحاد جامعه ابراز امیدواری کرد که ماحصل حضور پرشور مردم عزیز انتخاب فردی پاسدار انقلاب و مورد وثوق ولایت فقیه باشد.

سردار رضایی در ادامه با اشاره به نگاه مثبت فرمانده ناجا به حوزه معاونت اجتماعی عنوان داشت: سردار "حسین اشتری" از عملکرد این معاونت رضایت دارد اما این به این معنا نیست که کارها صد در صد در حال انجام است لذا فضا برای کار در حوزه اجتماعی بسیار است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: هدف فرمانده ناجا این است که نیروی انتظامی را یک نیروی مردمی معرفی کند، یعنی نیرویی که در کنار مردم و همراه مردم باشد و به گفته مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" باید پلیسی باشیم (مقتدر و مهربان) مقتدر برای افرادی که هنجارشکنی می کنند و در مقابل قانون می ایستند و مهربان برای اکثریت مردم؛ ما بایستی تکیه گاه مردم باشیم.

سردار رضایی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نیروی انتظامی در تراز انقلاب عنوان کرد: مجموعه معاونت اجتماعی در این حوزه بایستی نقش برجسته ای ایفا کند.

سخنگوی ناجا نقش یک رابط دو سویه بین نیروی انتظامی و جامعه دارد

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرح وظایف سخنگوی نیروی انتظامی گفت: سخنگوی ناجا نقش یک رابط دو سویه بین نیروی انتظامی و جامعه دارد، سخنگو بایستی طوری مطالب را بیان کند که در جامعه ایجاد امید و آرامش و در درون سازمان همکاران را به وجد بیاورد.

وی با اشاره به این مطلب که بایستی ترمیمی عمل کنیم، گفت: اگر کسی دچار آسیب و لغزش شد ضمن اینکه خود آن فرد بایستی مورد حمایت شما قرار گیرد از خانواده آن نیز نباید غافل شویم و آنها را رها کنیم و این یکی از وظایف مهمی است که این معاونت بایستی دنبال کند.

سردار رضایی با تاکید بر حساس کردن جامعه و سازمان ها نسبت به آسیب های پیش رو عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی شما مسئول سازی سایر دستگاه ها است،  بدان مفهوم که در بحث کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی سهم سازمان ها مشخص و  به آنها گوشزد شود.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر ارائه عملکرد مثبت ناجا و معرفی آن به جامعه گفت: نبایستی به صورت مصنوعی در مستندات سازی ها و ارائه عملکرد ها عمل کنیم، بگذارید دیگران از کار شما تعریف کنند، زمانی که این اتفاق روی داد بدانید که کارهای شما اثرگذاری مناسب را داشته است، چراکه هرجا خود تعریفی شد نتیجه آن عکس می شود.

ایلنا 

۱۴۰۰/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...