نسخه چاپی

كج‌روی‌های ۸ سال گذشته را باید با ۴ سال جهاد جبران كنیم/ همه باید به دولت منتخب كمك‌ كنند

کج‌روي‌هاي ? سال گذشته را بايد با ? سال جهاد جبران کنيم/ همه بايد به دولت منتخب کمک‌ کنند

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینكه رسیدن به قلّه، زحمت و مجاهدت می‌خواهد، گفت: بسیار اهمیت دارد كه رصد كنیم ببینیم آیا كردار ما متناسب با اهداف بلندی كه ترسیم كرده‌ایم هست یا نه.

                                

به گزارش نما، آیین ملی روز بسیج استادان (بزرگداشت چهلمین سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران) و آیین شکرانه حضور ملّت در انتخابات، صبح امروز (دوشنبه ۳۱ خرداد) در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

 

در این مراسم، سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه رسیدن به قلّه، زحمت و مجاهدت می‌خواهد، گفت: بسیار اهمیت دارد که رصد کنیم ببینیم آیا کردار ما متناسب با اهداف بلندی که ترسیم کرده‌ایم هست یا نه.

وی با اشاره به مفهوم دولت سایه گفت: چنانچه کار خطایی صورت می‌گیرد باید در زمان خودش اصلاح شود. بر همین اساس در این هشت سال اگر خطایی رخ می‌داد برای کمک به دولت وظیفه داشتیم که آن خطا را متذکر شویم.

 

جلیلی با بیان اینکه امروز در دوره‌ای جدید قرار داریم که ملت ایران هم با حضور و هم با انتخاب خودش مسیر جدیدی برای پیشرفت انقلاب برگزیده است، گفت: باید این فرصت را برای پیشرفت کشور غنیمت شمرد؛ آن هم نه برای پیشرفت معمولی بلکه ایجاد یک جهش در کشور.

 

وی با بیان اینکه کشور در چهار سال آینده باید جهش داشته باشد و این جهاد می‌خواهد، اظهار داشت: دولت منتخب نیازمند کمک مردم است و بدون پشتیبانی و کمک مردم و نخبگان این بار سنگین را به‌تنهایی نمی‌تواند بر دارد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یک‌ زمان دولت رقیب شماست یک زمان دیگر رفیق شما؛ در هر دو حالت باید به دولت کمک کرد. نه رقابت باید مانع کمک به دولت شود و نه رفاقت مانع از چشم‌پوشی بر موضوعات شود.

 

جلیلی با بیان اینکه هر دانشگاه باید یک دولت سایه باشد، گفت: وقتی از جهاد بزرگ سخن می‌گوییم، این جهاد بزرگ نقشه عملیاتی می‌خواهد و دانشگاه‌ها باید برنامه خود را برای این موضوع مشخص کنند.

 

وی با بیان اینکه برای جهاد بزرگ نیازمند کارهای واقعی هستیم نه همایش و نمایش وگزارش، گفت: این همان چیزی بود که شهید چمران‌ آن را عینیت بخشیده بود.

 

جلیلی با بیان اینکه شهید چمران به دنبال نمایش و گزارش و همایش نبود، خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) هنر چمران را در این می‌دانست که بدون هیاهوهای سیاسی برای خدا جهاد می‌کرد.

 

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: اگر در هشت سال گذشته کوتاهی و کج‌روی داشته‌ایم باید در ۴ سال آینده آن را جبران کنیم و این هم جهاد می‌خواهد.

                    

                       منبع: فارس

        

۱۴۰۰/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...