نسخه چاپی

سقوط آزاد سینمای ایران با افزایش قیمت بلیت

سقوط آزاد سينماي ايران با افزايش قيمت بليت

با شرایط پیش آمده و با در نظر گرفتن این موضوع كه مردم عملا سینما را از سبد كالایی خود حذف كرده‌اند و عطای آن را به لقایش بخشیده‌اند باید راهكاری از جمله تخفیف‌های ۵۰ درصدی را به طور جدی لحاظ كرد.

                              

به گزارش نما، چالش بی‌سابقه سینمای ایران در پی بحران کرونا و تعطیلی‌های مکرر در سال گذشته این بار در شکل دیگری خودش را نشان داده است. روزهای آخر اسفندماه سال گذشته بود که هیچ تهیه‌کننده‌ای راغب به اکران فیلم خود در سینما نبود اما طبق اعلام شورای صنفی نمایش قرار بر این بود تا دو فیلم جدید به سه فیلم قبلی اضافه شود که این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

در همان روزها هم خبر رسید که قیمت بلیت سینما افزایش می‌یابد و جالب اینجاست که تهیه‌کنندگان سینما نیز خواهان این افزایش بودند. اگرچه صنعت سینما در یک سال و چندماه گذشته فشار اقتصادی بی‌سابقه‌ای را تحمل کرده و به گفته بسیاری از کارشناسان و سینماگران نظیر آن در نیم قرن گذشته اتفاق نیفتاده بود، اما به نظر می‌رسد افزایش قیمت بلیت سهم به سزایی در کاهش استقبال مردم از سینما دارد.

 

***«دینامیت» و «شیشلیک» در مسیر اکران

 

در تازه‌ترین جلسه کارگروه کرونا در سینما هم پیشنهاد شورای صنفی نمایش مبنی بر حمایت سازمان سینمایی از اکران دو فیلم با قابلیت کشاندن مردم به سالن‌ها، توسط مرتضی شایسته، دبیر این شورا مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر، قرار شد این پیشنهاد در شورای صنفی نمایش کامل‌تر شود و در جلسه فوق‌العاده کارگروه در هفته آینده تصمیم‌گیری شود.

 

رکود سینما و قیمت بالای بلیت/دو فیلم کمدی جدید در راه اکران

 

***راه نجات سینما

 

حال گویا اکران فیلم سینمایی کمدی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان از روز چهارشنبه ۹ تیرماه قطعی شده تا سرانجام پس از مدت‌ها یک فیلم کمدی که ظرفیت فروش بالایی دارد بتواند با اکران خود رونقی دوباره به سینمای ایران بدهد. پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، محسن کیایی، نازنین بیاتی و زیبا کرمعلی بازیگران فیلم سینمایی «دینامیت» هستند.

 

طبق شنیده‌ها اعضای شورای صنفی نمایش در تلاش برای راضی کردن تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمد حسین مهدویان هم هستند تا این فیلم در کنار «دینامیت» راهی اکران عمومی شود. شاید با اکران دو فیلم کمدی جدید و با پتانسیل فروش بالای سینما تکانی بخورد و گیشه‌ها از رکود چند ماهه خارج شوند.

 

رکود سینما و قیمت بالای بلیت/

 

***ضرورت کاهش قیمت بلیت

 

با شرایط پیش آمده و با در نظر گرفتن این موضوع که مردم عملا سینما را از سبد کالایی خود حذف کرده‌اند و عطای آن را به لقایش بخشیده‌اند باید راهکاری از جمله تخفیف‌های ۵۰ درصدی بلیت سینما را به طور جدی لحاظ کرد، اما در چنین موقعیت حساسی زمزمه‌هایی مبنی بر گرانتر شدن بلیت سینما به گوش می‌رسد که نوید بیجان ترشدن صنعت سینما را می‌دهد. این در حالی است که کیفیت سالن‌های سینما و آثار سینمایی نسب به سال‌های قبل تغییر تفاوت قابل ملاحظ‌ه‌ای نداشته که هیچ با وجود حساسیت‌هایی که کرونا در مخاطب ایجاد کرده بدون شک با گران‌تر شدن بلیت سینما با سقوط قطعی در سینمای ایران مواجه خواهیم بود. 

 

بدین ترتیب نتیجه می‌گیریم که در مجموع و با توجه به شرایط اقتصادی و فکری ناشی از کرونا، یکی از راهکارهای مهم و اساسی برای رونق هرچه بیشتر سینماها کاهش قابل توجه قیمت بلیت است چراکه با این کاهش قیمت می‌توتند امیدوار بود که اگر مخاطب فیلم خوب اکران شود به دلیل قیمت ارزان شاید بر ترس خود قلبه کرده و با رعایت اصول بهداشتی وارد سالن‌سینما شود به تماشی عصر مورد علاقه خود بنشیند.

                    

                       منبع: میزان

                

۱۴۰۰/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...