نسخه چاپی

هاشمی: آبروی ما با تصویب این لایحه می رود

هاشمي: آبروي ما با تصويب اين لايحه مي رود

لایحه «اعطای مجوز جهت انعقاد قرارداد احداث و تكمیل پروژه های نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب» در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد و برخی اعضا تصویب آن را چوب حراج به اموال شهرداری خواندند.

به گزارش نما ،  لایحه «اعطای مجوز جهت انعقاد قرارداد احداث و تکمیل پروژه‌های نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب» در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد.

در ابتدا محسن هاشمی در مخالفت با این لایحه گفت: این موضوع بسیار دیر به شورای شهر رسیده و شرایط اقتصادی نیز شرایط رکود است. به علاوه سیستم مدیریتی کشور در حال تغییر است و کشور در بلاتکلیفی است لذا درست نیست که شورای شهر در ماه پایانی خود این تصمیم بخشی از منافع شهر را ضایع کنیم لذا بهتر است که بحث این سرمایه گذاری با این تخفیف کلان به کمیسیون بازگردانده شود و در شورای شهری بعدی درباره آن تصمیم گیری شود.

در ادامه محمد جواد حق شناس در موافقت با این لایحه گفت: ما همیشه با انتخابات روبرو هستیم و شرایط آن نیز تغییر و جابه جایی را به دنبال دارد لذا اینکه در هر دوره‌ای نگران زمان تحویل دادن شورا باشیم و کارها را به این بهانه تعطیل کنیم، معنایی ندارد. ما تا روزی که در این شورا هستیم نماینده مردم تهران هستیم و نباید نسبت به روند موجود حس عدم تعلق کنیم.

وی افزود: ما نسبت به تاخیر شهرداری در تحویل این لایحه نقد داریم اما شرایط دشوار اقتصادی برای شهرداری نیز مشکل آفرین بوده است. قطعاً یکی زا مشکلات ما سرمایه گذاری است و در شرایط عادی سرمایه گذاران حاضر به سرمایه گذاری نیستند. فضای شهرآفتاب می توانست یکی از تکیه گاه های بزرگ شهر ترهان باشد که نتوانستیم از آن استفاده کنیم اما حال با سرمایه گذار یم توان از ظرفیت شهر آفتاب استفاده کرد.

در ادامه علی اعطا در مخالفت با این لایحه گفت: در توضیحات این لایحه بسیار روشن درباره ارائه تخفیف به سرمایه گذار در شهر آفتاب توضیح داده شد و مشخص است که دلیل این امر شرایط ویژه کشور است. دلیل مخالفت ما برهه انتخاباتی نیست.

سخنگوی شورای شهر عنوان کرد: تصویب این لایحه عملاً چوب حراج زدن به سرمایه شهرداری است. تصویب این لایحه به این معناست که شورای پنجم تنها به دنبال انجام یک کار و تحویل دادن شورا بوده است. تصویب این لایحه با اعداد موجود به صلاح شهرداری نیست.

امانی: کودکان هیچ جایی در طرح های شهرداری ندارند

سپس شهربانو امانی در مخالفت با این لایحه گفت: چرا باید حتماً در این منطقه فضای تجاری ایجاد شود و چرا از فضای شهرآفتاب یک منطقه قابل استفاده تفریحی به ویژه برای کودکان در نظر گرفته نشده است. متاسفانه کودکان در طرح های شهرداری هیچ جایی ندارند.

محمود میرلوحی نیز در موافقت با این لایحه عنوان کرد: متاسفانه شاهدیم که هیچکدام از پروژه های سرمایه گذاری در شهر تهران جذاب نبوده است و پروژه هایی بسیار عادی را تصویب کردیم. به علاوه درباره شهر آفتاب نیز پیشتر به توافق رسیدیم. شورای پنجم نشان داده که نسبت به منافع شهر مسئول است و بنده با این لایحه موافق هستم و اگر شورای بعدی نیز با آن مخالف باشد می تواند آن را تغییر دهد.

هاشمی: آبروی خود را با تصویب این لایحه خواهیم برد

سپس هاشمی تصریح کرد: ما در حال اعلام این امر هستیم که در حال ارائه یک کار اقتصادی با تخفیفات عجیب و غریب هستیم. اگر در حال حاضر کسی حاضر به سرمایه گذاری در شهر آفتاب نیست و ما قصد واگذاری آن با تخفیفات بسیار را داریم، این نشان میدهد که کارشناسی این منطقه از ابتدا اشتباه بوده است. چه دلیلی دارد که ما در این شرایط این لایحه را تصویب کنیم و آبروی خود را با تصویب آن ببریم.

اعطا با طرح پرسشی گفت: طبق مصوبه سند جامع سرمایه گذاری، شهرداری موظف است ظرف مدت دو ماه از لازم الاجرا شدن این مصوبه نسبت به اعلان عمومی فرصت های سرمایه گذاری در شهر تهران اقدام کند. سوالم این است که آیا این امر انجام شده است یا خیر.

در ادامه حسن رسولی در موافقت با این لایحه گفت: سند شهر آفتاب تصویب شده و تبدیل آن به شهربازی و غیره منتفی است. به علاوه طی ۴ سال گذشته فضای راکد اقتصادی موجب سکون این منطقه شده و پیشنهادات زیادی برای استفاده از ظرفیت آن وجود داشت.

وی افزود: طی این مدت عرصه هایی که در حال واگذاری است، فاقد سند بوده و قیمت این زمین ها نیز بر اساس نظر کارشناس دادگستری است. به طورکلی این لایحه برای آن است که بخش خصوصی ترغیب به استفاده از دیگر ظرفیت های شهر آفتاب شود. در حال حاضر خلا اصلی این منطقه فقدان زیر بناهای لازم است و اگر این زیربناها با سرمایه گذاری انجام شود، امکان برگزاری نمایشگاه های متعدد در این فضا وجود دارد.

این عضو شورای شهر اظهار داشت: این بیماری مدیریت کشور است که هر زمان قصد تصمیم گیری داریم، یا انتخابات است یا هوا بارانی است و غیره.

در ادامه حق شناس در بخشی از سخنان خود درباره این لایحه عنوان کرد: بیش از سه سال است که در این منطقه هیچ اتفاقی رخ نداده است و علیرغم اینکه اعلام شده که سرمایه گذار برای این مجموعه وجود دارد، اما هیچ سرمایه گذاری در این منطقه راکد انجام نشده است و هزار میلیارد تومان پول مردم شهر در شهر آفتاب خوابیده است. طی ۴ سال گذشته که هیچ اتفاقی در شهر آفتاب رخ نداده است حال شاید در این دو ماه تغییری ایجاد شود.

در نهایت این لایحه با ۱۰ رای موافق به تصویب رسید.

مهر 

۱۴۰۰/۴/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...