نسخه چاپی

۱۵ هزار و ۸۶۲ داوطلب خراسان جنوبی در كنكور شركت می‌كنند

?? هزار و ??? داوطلب خراسان جنوبي در کنکور شرکت مي‌کنند

معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه بیرجند گفت: امسال ۱۵ هزار و ۸۶۲ داوطلب خراسان جنوبی در كنكور سراسری شركت می‌كنند كه ۹ هزار و ۱۷۴ نفر زن و ۶ هزار و ۶۸۸ نفر مرد هستند.

به گزارش نما ، محسن آیتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد پنج هزار و ۵۲۸ داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی، چهار هزار و ۶۷۷ داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی، ۲ هزار و ۱۱۱ داوطلب گروه زبان‌های خارجی، ۲ هزار و ۷۷ داوطلب گروه آزمایشی هنر و هزار و ۴۶۳ داوطلب گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: تعداد افراد شرکت‌کننده در کنکور نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی یک حوزه امتحانی تدارک دیده شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند عنوان کرد: تمامی مراکز آزمون به صورت کامل ضدعفونی می‌شود و کارشناسان بهداشت نیز در محل آزمون حضور دارند تا آزمون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی افزود: کنکور سراسری ۱۴۰۰ از چهارشنبه ۹ تیر تا ۱۲ تیر ماه به مدت چهار روز و در پنج رشته تحصیلی برگزار می‌شود.

آیتی گفت: مکان مجزا برای داوطلبان مبتلا به کرونا و مشکوک به کرونا در هر حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده همچنین تهویه مناسب در محل برگزاری آزمون از مواردی است که در حوزه‌های مختلف حتما لحاظ خواهد شد.

فرآیند توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۰ از امروز یکشنبه (۶ تیر ماه) در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

ایرنا 

۱۴۰۰/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...