نسخه چاپی

توقیف پرس‌تی‌وی اثبات حرف‌هایم درباره آمریكا بود

توقيف پرس‌تي‌وي اثبات حرف‌هايم درباره آمريکا بود

ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و تحلیلگر كارشناس مسائل خاورمیانه، توقیف خلاف قانون دامنه دات كام (com.) وب‌سایت پرس تی وی توسط دولت آمریكا را تلاشی برای خاموش كردن صدای مقاومت توصیف كرد.

                               

به گزارش نما ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و مجری برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» شبکه پرس تی وی با انتشار توییت هایی در حساب کاربری اش نوشت: «ظاهرا برنامه من و دیگر همکارانم تهدیدی غیرمعمول و خارق العاده هستند. آمریکا سعی دارد تا صدای محور مقاومت را که بسیار موفق ظاهر شده، خاموش کند. چه چیزی به آمریکا این حق را می‌دهد تا تصمیم بگیرد که مردم جهان چه چیزی را می‌توانند، بخوانند و وب‌سایتی را در ایران، علی‌رغم همه تلاش‌هایی که توسط همکارانم برای این شبکه صورت گرفته، توقیف کند؟ این اتفاق، دیدگاه ما در برابر رفتار جنایتکارانه و امپریالیست آمریکا را اثبات می‌کند. این حقیقت که بایدن از قانون "وضعیت اضطراری ملی" برای خاموش کردن پرس تی وی و دیگر شبکه‌های عربی و مسلمان استفاده می‌کند، نشان می‌دهد که آن‌ها تا چه اندازه از افرادی که منتقد آمریکا هستند، واهمه دارند.»

وی همچنین با انتشار ویدیویی در کانال شخصی خود در یوتیوب، با انتقاد از رویه آمریکا در توقیف و مسدودکردن دامنه‌های اینترنتی وب سایت رسانه‌های مقاومت، عنوان کرد: «آن ها می‌خواهند هیچ‌کس از حقیقت با خبر نشود. آنها وب‌سایت پرس تی وی را توقیف کردند و مثل دزدهای دریایی آن را دزدیدند؛ چون ما از امپریالیسم آمریکا انتقاد می‌کردیم. به همین صورت و دقیقاً به همین علت. ممنون که حرف ما را ثابت کردید. آیا می‌خواهید بدانید به چه قانون‌هایی استناد کردند؟ در اینجا نوشته‌اند قانون ۹۸۱، ۹۸۲؛ این قانون توقیف مدنی است و همچنین قانون توقیف کیفری را داریم.

 

وی ادامه داد: اگر به این قانون نگاه کنید در بخش جی (G)، نوشته شده که آنها می‌توانند تمام دارایی‌های داخلی یا خارجی هر فرد یا نهادی را که در هرگونه جرم فدرال تروریسم نقش داشته است، توقیف کنند. قانون دیگری که به آن استناد کردند، قانون ۱۷۰۱-۱۷۰۵ آمریکاست که بر "تهدید غیرعادی و فوق العاده، اعلام وضعیت اضطراری ملی، اعمال اختیارات ریاست جمهوری" دلالت دارد. باورکردنی نیست. آنها می‌گویند پرس تی وی که برنامه تلویزیون من را هم پخش می‌کند، تهدیدی غیرعادی یا فوق العاده است. واقعاً ممنون که تمام حرف‌های من در مورد آمریکا و امپریالیسم را ثابت کردید و چهره واقعی خودتان را نشان دادید. از شما واقعاً ممنونم.»

 

وی ادامه داد: نقطه اشتراک وب‌سایت هایی که توسط آمریکا توقیف شدند، این است که بخشی از محور مقاومت، ضد امپریالیست و نیز حامی فلسطین هستند. این رسانه‌ها وقتی اخبار فلسطین را منعکس می‌کنند، حقیقت را می‌گویند. برای مثال، در پرس تی وی از واژه «درگیری» استفاده نمی‌شود، بلکه از واژه «اشغال» و «اشغالگری» توسط صهیونیست‌ها استفاده می‌شود.»

 

ریچارد مدهرست که تهیه کنندگی و اجرای برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» را برای شبکه پرس تی وی به عهده دارد، از فعالان مؤثر شبکه‌های اجتماعی است. این روزنامه نگار سوری- بریتانیایی از جمله حامیان رسانه‌ای شناخته‌شده جریان مقاومت و دفاع از حقوق مردم است که به اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف دامنه دات کام وب سایت شبکه پرس تی وی اعتراض کرد.

 

شامگاه سه شنبه، یکم تیر وزارت دادگستری آمریکا دست به توقیف دامنه دات کام وب سایت شبکه خبری انگلیسی‌زبان پرس تی وی زد. اقدامی که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض روزنامه‌نگاران، شخصیت‌ها و فعالان رسانه‌ای مواجه و محکوم شد.

 

شبکه پرس تی وی نیز در واکنش به راهزنی رسانه‌ای آمریکا، آن را اقدامی در راستای ستیز همیشگی واشنگتن با آزادی بیان توصیف و اعلام کرد که وب سایت این شبکه از این پس بر بستر دامنه ایرانی ir و سایر دامنه‌های محلی در سراسر جهان در دسترس بوده و کاربران می‌توانند از طریق آدرس presstv. ir محتوای صفحات این وب سایت را مشاهده کنند.

                    

                       منبع: مهر

                

۱۴۰۰/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...