نسخه چاپی

مدیر امور آب و فاضلاب: قطعی آب ۱۷ روستای روانسر برطرف شد

مدير امور آب و فاضلاب: قطعي آب ?? روستاي روانسر برطرف شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر گفت: با تجهیز و بازسازی چاه تامین آب مجتمع حسن آباد، مشكل قطعی آب ۱۷ روستای این شهرستان برطرف شد.

به گزارش نما ، «غفار صالحی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تامین و توزیع آب شرب مردم و افزایش آبدهی چاه آب مجتمع حسن آباد، کار تجهیز و بازسازی چاه تامین آب آن در محدوده روستای «بیرداد» در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح که حدود پنج هزار نفر از آن بهره مند شده اند سه میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری شرکت آب و فاضلاب هزینه شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روانسر ادامه داد: با اجرای این طرح میزان آبدهی چاه مجتمع حسن آبرسانی حسن آباد روانسر افزایش پیدا کرده و در هر شبانه روز ۵۱۰ متر مکعب آب وارد مدار توزیع می شود.

صالحی اظهار داشت: خط انتقال آب از چاه به مخزن ذخیره آب مجتمع حسن آباد واقع در بخش مرکزی شهرستان، در سنوات گذشته به علت قدمت بالا و فرسودگی، با شکستگی های متعدد در طول مسیر مواجه می شد، که این امر علاوه بر قطعی طولانی مدت آب روستاهای تحت پوشش موجب تحمیل هزینه و ایجاد خسارت به اراضی کشاورزی و نارضایتی روستاییان را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ کار مطالعه و طراحی و اجرای خط انتقال جدید مجتمع به متراژ هفت هزار و ۴۴۰ متر در دستور کار قرار گرفت و در سال ۹۹  و با اعتبار هفت میلیارد ریال ، ۲ هزار و ۷۰۰ متر آن اصلاح و تعویض شد.

مجتمع حسن آباد شامل ۱۷ روستا با هزار مشترک و جمعیتی بیش از پنج هزار نفر است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

ایرنا 

۱۴۰۰/۴/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...