نسخه چاپی

٣٠٠ شهر در وضعیت تنش آبی قرار دارند

عکس خبري -300 شهر در وضعيت تنش آبي قرار دارند

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب ایران گفت: ٣٠٠ شهر كشور به دلیل كمی بارش در وضعیت تنش آبی قرار دارند.


به گزارش نما، حمیدرضا جانباز در جمع خبرنگاران در آبادان بیان کرد: میزان تولید و مصرف آب در این ۳۰۰ شهر با یکدیگر برابر است و در صورت مصرف مازاد آب، این تعادل شکننده تولید به هم می‌ریزد.

وی افزود: میزان بارندگی در کشور به ویژه در فلات ایران به شدت کاهش یافته که باعث کم آبی در برخی نقاط کشور شده است.

هشت هزار روستای ایران با تانکر آبرسانی می‌شوند

جانباز ادامه داد: هم اکنون هشت هزار روستای کشور به دلیل کمبود بارش به ویژه در فلات ایران با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۴۵۰ هزار نفر در روستاهای کشور از آب پایدار گفت: در نظر داریم تا پایان امسال این بهره‌مندی را به ۹۷۰ هزار نفر روستایی برسانیم.

وی بیان کرد: هم اکنون دبی خروجی آب پشت سدها به گونه‌ای تنظیم شده که در کنار تامین آب مورد نیاز، نگرانی بابت کمبود آب در پاییز نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: مشکل آب ۵۰۰ روستا از ۷۰۲ روستا در خوزستان که با تنش آبی روبه رو هستند تا پایان امسال برطرف و آب تمام این مناطق به صورت پایدار تامین می‌شود.

امضای تفاهمنامه جمع‌آوری فاضلاب شهری آبادان

وی با اشاره به تفاهم‌نامه تامین اعتبار بخشی از طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری آبادان گفت‌: با اجرایی شدن این طرح ۱۰ ایستگاه پمپاژ دیگر در این شهر وارد مدار می‌شود و ۱۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب آبادان توسعه خواهد یافت.

جانباز، با اشاره به افزایش ظرفیت آب پایدار در آبادان و خرمشهر افزود: ۲۲ هزار مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت آب شیرین کن آبادان و ۱۲ هزار مترمکعب نیز به ظرفیت خرمشهر اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در هفته آینده آب شیرین کن اروند با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز به شبکه اضافه خواهد شد.

تفاهمنامه تامین اعتبار بخشی از طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری آبادان به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال روز یکشنبه بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بانک صادرات کشور امضا شد.

منبع: ایرنا

۱۴۰۰/۵/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...