نسخه چاپی

برگزاری آزمون پایانی مشمولان قانون تعیین تكلیف آموزش و پرورش؛ ۱۲ شهریور

برگزاري آزمون پاياني مشمولان قانون تعيين تکليف آموزش و پرورش؛ ?? شهريور

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین كیفیت دانشگاه فرهنگیان، از برگزاری آزمون پایانی جامع مشمولان قانون تعیین تكلیف آموزش و پرورش، روز جمعه ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش نما ، رضا کچوئیان، در نشست با اعضا و نمایندگان حوزه های مختلف دانشگاه در راستای برگزاری آزمون پایانی جامع از اهمیت و جایگاه کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان سخن گفت و افزود: کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان با توجه به نقش مأموریتی این دانشگاه به منظور تربیت نیروی انسانی کارآمد و توانمندسازی افراد، متناسب با ارزش های اسلامی و نیاز جامعه برای ورود به عرصه تعلیم و تربیت کشور، مهم ترین دغدغه است.

کچوئیان، سنجش و ارزیابی صحیح و مطلوب افراد علاقمند و خواهان فعالیت در آموزش و پرورش را در حیطه‌های مختلف دانش، نگرش و مهارت لازم و ضروری خواند و با اشاره به برگزاری آزمون پایانی جامع برای ارزیابی افراد در هر یک از حیطه های ذکر شده، تصریح کرد: این ارزیابی زمانی اثر بخش و پایدار است که مجموعه سؤالات هر آزمون بر اساس معیارهای صحیح علمی و استاندارد، تهیه شده باشد.

این مقام مسؤول، تلاش و کوشش مجموعه حوزه ستاد دانشگاه، خصوصاً مرکز سنجش را در راستای طراحی سؤالات آزمون پایانی جامع در خور تقدیر دانست و اظهار کرد: بهره مندی و استفاده این مرکز از استادان مجرب و متخصصان فن به منظور تهیه و تنظیم سؤالات آزمون پایانی برابر با رعایت همه حیطه‌های شناختی با همت و تلاشی مستمر، در حال انجام است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، خطاب به افراد حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان مهدهای کودک و خرید خدمات آموزشی فعال در آموزش و پرورش، تلاش برای جذب، پرورش، نگهداشت و به کارگیری نیروهای زبده و کاردان در آموزش و پرورش به منظور تربیت نسل آتی کشور را ضروری اعلام و افزود: برگزاری آزمون پایانی جامع، آخرین گام به منظور اندازه گیری سطح مهارت افراد متقاضی ورود به نظام آموزشی و پرورشی کشور است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، از منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش به عنوان عمده ترین دارایی بهبود کیفیت و بهره وری سیستم یاد و تاکید کرد: ارزیابی، به عنوان فرآیند سنجش و اندازه گیری، ارزش گذاری و قضاوت در خصوص عملکرد افراد در طول خدمت به منظور تطبیق عملکرد نیروی انسانی خلاق و پویا با اهداف پیش رو، لازم و ضروری است. 

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، ۲ عنوان درس تخصصی هر رشته به تفکیک و ۱ عنوان درس مشترک اخلاق حرفه ای در همه رشته ها را مقیاس سنجش و تعیین صلاحیت افراد در آزمون پایانی جامع سال جاری اعلام کرد.

وی، بهره مندی از سیستم نرم افزاری جدید توسط مرکز هوشمندسازی دانشگاه را عامل مهم تسهیل و تضمین کننده آزمون پایانی جامع دانست و تصریح کرد: این مرکز در ماه جاری نسبت به طراحی و راه اندازی سیستم نرم افزاری جدید برای برگزاری آزمون های دانشگاه، اقدام نماید.

کچوئیان، در ادامه پس از بحث و تبادل نظر با اعضای حاضر در نشست، روز جمعه، پنجم شهریور ماه را زمان پایان آزمون های پودمان دوم آموزشی مشمولان قانون تعیین تکلیف در دانشگاه فرهنگیان اعلام و تاکید کرد: استان ها موظف هستند بر اساس تجربیات گذشته نسبت به برگزاری آزمون دروس غیر متمرکز مشخص شده توسط معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تا زمان مقرر، اهتمام ورزند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، همچنین با تاکید بر جایگاه خاص سنجش و ارزیابی در برنامه های آموزشی، کلیه فعالیت ها و فرآیندهای آموزشی نیروهای علاقمند به شغل شریف معلمی را به منظور تثبیت وضعیت آن ها در نظام تعلیم و تربیت، متاثر از آزمون پایانی جامع سال جاری دانست و با اعلام خبر زمان برگزاری این آزمون گفت: جمعه ۱۲ شهریور ماه، زمان برگزاری آزمون پایانی جامع مشمولان قانون تعیین تکلیف آموزش و پرورش است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، کچوئیان، در پایان تاکید کرد: طی روزهای آتی، خبرها و جزئیات بیشتر در خصوص آزمون و نحوه و چگونگی برگزاری آن به اطلاع عموم مشمولان خواهد رسید.  

ایسنا 


۱۴۰۰/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...