نسخه چاپی

پایان موفق رزمایش نظامی تركیه و آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام كرد، رزمایش نظامی مشترك و پنج روزه این كشور با تركیه در باكو با موفقیت به اهداف خود رسید.

                                    

به گزارش نما، همزمان با ادامه اظهارنظرهای مقام‌های کشورهای مختلف درباره تنش‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، باکو از پایان موفق رزمایش نظامی مشترک خود با آنکارا خبر داد.

 

بنا بر گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان و ترکیه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه (دیروز) بیانیه‌ای درباره پایان رزمایش مشترک پنج روزه دو کشور در باکو صادر کرد.

به روایت خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه اعلام کرد که رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه تحت عنوان «مصطفی کمال آتاتورک ۲۰۲۱» با موفقیت به اهداف خود رسید.

 

پایان موفق رزمایش نظامی ترکیه و آذربایجان

 

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد هدف از برگزاری این رزمایش که از ۲۸ ژوئن (هفتم تیرماه) در باکو شروع شد، «بهبود قابلیت همکاری بین ارتش‌های دو کشور طی عملیات جنگی و توسعه مهارت‌های تصمیم گیری نظامی فرماندهان» بود.

 

طبق اعلام این وزارتخانه، «واحدهای ارتش (جمهوری) آذربایجان و ترکیه مشارکت‌کننده در این رزمایش، تمام وظایف محوله را با موفقیت انجام داده‌اند».

 

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه قبل از آغاز تمرینات نظامی مشترک با ترکیه در باکو اعلام کرده بود،  حداکثر ۶۰۰ پرسنل نظامی، ۴۰ تانک و سایر خودروهای زرهی، حداکثر ۲۰ قبضه توپ و خمپاره با کالیبرهای مختلف، هفت بالگرد جنگی و ترابری و سه پهپاد در این رزمایش پنج روزه مشارکت دارند.

 

پایان موفق رزمایش نظامی ترکیه و آذربایجان

 


 

بیانیه وزارت دفاع باکو درباره پایان رزمایش مشترک با آنکارا به فاصله یک روز بعد از اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه و تاکید او بر تداوم حضور نظامی آنکارا در کشورهای خارجی منتشر شد.

 

«رجب طیب اردوغان» طی سخنرانی روز جمعه در جمع نمایندگان پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه گفت: «ما در لیبی، [جمهوری] آذربایجان، سوریه و شرق مدیترانه حضور داریم و به حضور خود ادامه خواهیم داد» 

 

پایان موفق رزمایش نظامی ترکیه و آذربایجان

 


                    

                       منبع: فارس

                

۱۴۰۰/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...