نسخه چاپی

تئاتر دانشگاهی دچار محافظه كاری نیست

تئاتر دانشگاهي دچار محافظه کاري نيست

داور بخش صحنه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی معتقد است تئاتر در دانشگاه‌ها به دلیل هوشمندی دانشجویان و بهره‌گیری شان از استعداد درخور توجه دچار محافظ كاری نیست.

به گزارش نما ،معصومه رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه فضای دانشگاهی تنها فضایی است که محافظه کاری ندارد، اظهار داشت: در فضای دانشگاهی، دانشجویان به چالش  مخدوش کردن آثار که در بیرون از این فضا اتفاق می‌افتد دچار نشده‌اند و به نظرم بهترین اجراهای تئاتر سال در جشنواره تئاتر دانشگاهی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر دانشگاهی به دلیل اینکه دانشجوها هنوز درگیر حواشی نشده‌اند و درگیر رقابت نیستند، جشنواره نخبه‌ای است و اجراهای خوبی را می‌توان در این رویداد تئاتری شاهد بود.

داور بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران، با اشاره به هوشمندی دانشجویان، گفت: واقعیت این است که دانشجویان خیلی هوشمند هستند و باید کار کنند و خود را در گیر حواشی نکرده و فقط و فقط مسیر تئاتر را برای خودشان هموار کنند. قطعا نیروهای خارجی با قدرتی وجود دارند که سنگ اندازی کنند اما دانشجویان باید با بهره گیری از استعداد و هوش خودشان از موانع عبور کنند.

وی ادامه داد: اصغر فرهادی یکی از دانشجویان دانشگاه تهران بود و با هوشمندی و بدون در نظر گرفتن ممیزی‌ها کار کرد و آثاری که او دردوران دانشجویی‌اش در تئاتر به جا گذاشت همچنان ارزشمند است.

رحمانی ادامه داد: اتفاقات درست و حرفه‌ای که در سینما و تئاتر می بینیم  خروجی تئاترهای دانشگاهی است و برگزیده‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی آتیه درخشانی در تئاتر و سینمای حرفه‌ای خواهند داشت. هر جشنواره و همایشی دورهم جمع شدن دانشجویان را همراه دارد که سرشار از شور و هیجان است و زمانی که دانشجویان هنوز درگیر فضای آلوه رقابتی نشده اند ماحصل شیرینی دارد.

رحمانی گفت: تئاترهایی که تاکنون دیده‌ایم معلوم است که کار شده و به روز است. اما به نظر من نیاز است که بر تفکر در اجراها بازنگری بیشتری شود تا اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

ایرنا 

۱۴۰۰/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...