نسخه چاپی

یكی از عاملان باند تقلب كنكور در سیرجان دستگیر شد

يکي از عاملان باند تقلب کنکور در سيرجان دستگير شد

دادستان سیرجان با اشاره به دستگیری عاملان توزیع سئوالات كنكور سراسری و تقلب در این آزمون ملی در سطح كشور گفت: یكی از اعضای این باند اهل سیرجان است كه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره كل اطلاعات استان كرمان و اداره اطلاعات سیرجان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش نما ،محسن نیک‌ورز افزود: ماموران وزارت اطلاعات قبل از برگزاری کنکور چندین باند که از طریق فضای مجازی ادعای فروش سئوالات را داشتند شناسایی و دستگیر کردند.
وی ادامه داد: همچنین یک باند کشوری که با همکاری داوطلبان کنکور قصد تقلب را داشتند حین برگزاری کنکور شناسایی شدند و به دام افتادند.
نیک ورز افزود: فعالیت این گروه از چندین ماه پیش از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) تحت رصد بوده و این باند هفته گذشته در چندین استان از جمله کرمان و همچنین در تهران مورد ضربه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: برخی اعضای این باند از دانشجویان نخبه و اساتید بودند که با شیوه‌ای بسیار خاص و به شکل گروهی به داوطلبان مورد نظر حین برگزاری کنکور تقلب می‌رساندند.
این مقام قضایی ادامه داد: شیوه و شگرد این گروه به این شکل بود که داوطلب کنکور در روز امتحان پس از توزیع سئوالات از طریق موبایل از آنها عکس می گرفت و به یکی از اعضای باند تقلب ارسال می‌کرد. آنان نیز سئوالات را در اختیار یک گروه بزرگ علمی قرار داده و به سرعت باتوجه به تعداد بالای افراد، پاسخ را استخراج و تحویل می‌دادند، سپس پاسخ‌های صحیح در اختیار افرادی که در امر کلیدزنی سئوالات تبحر خاصی داشتند قرار گرفته و کلید پاسخ صحیح استخراج و از طریق وسائل الکترونیکی به داوطلب کنکور ارسال می‌شده است.
دادستان سیرجان اضافه کرد: یکی از افرادی که در این باند نقش تولید فوری کلید را داشته، دانشجوی سیرجانی است که در رشته پزشکی تحصیل می‌کند و از سوی ماموران اداره اطلاعات دستگیر شد.
نیک‌ورز گفت: اعضای این باند بسیار حرفه‌ای بوده و شیوه جاسازی و انتقال موبایل و دیگر ابزار الکترونیکی به داخل جلسه کنکور را به داوطلب آموزش می‌دادند و به ازای هر آزمون مبلغی تا حدود ۲۰ میلیون تومان را دریافت می‌کردند.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد

ایرنا 

۱۴۰۰/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...