نسخه چاپی

واشنگتن: هنوز هیچ توافقی با ایران در زمینه زندانی‌ها حاصل نشده است

عکس خبري -واشنگتن: هنوز هيچ توافقي با ايران در زمينه زنداني‌ها حاصل نشده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا به اظهارات سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه كشورمان واكنش نشان داد.


به گزارش نما به نقل از الجزیره، "ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمانگفت که کشورش هنوز به هیچ توافقی با ایران در زمینه زندانی‌ها دست نیافته است.

وی افزود: ما آماده هستیم مذاکرات درباره زندانیان آمریکایی در ایران را ادامه دهیم و آزادی آنها یک اولویت برای ما است.

پرایس گفت: ما در جریان مذاکرات وین، گفت‌وگوهای غیرمستقیمی درباره موضوع زندانی‌ها انجام دادیم و تأخیر در از سرگیری این روند، کمک‌کننده نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این اظهارات، تلاش برای رفع تقصیر و شانه خالی کردن از مسئولیت بن‌بست کنونی در بازگشت متقابل احتمالی به پایبندی به برجام است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: اگر ایران تصمیم مقتضی را اتخاذ کند ما آماده بازگشت به وین برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای هستیم.

ساعاتی قبل سیدعباس عراقچی در صفحه توئیتر خود نوشت: ما در دوران انتقالی به سر می بریم و یک انتقال دموکراتیک قدرت در تهران در حال انجام است.

وی تصریح کرد: روشن است که گفتگوهای وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند. این اقتضای هر دموکراسی است.

معاون سیاسی وزیر خارجه افزود: آمریکا و انگلیس باید این نکته را درک کرده و ایجاد ارتباط بین یک تبادل انسانی - که آماده اجرا می باشد - با برجام را متوقف کنند.

دیپلمات ایرانی درباره تبادل زندانیان نیز نوشته است: تبادل (زندانیان) را گروگان اهداف سیاسی قرار دادن، باعث از دست دادن هم تبادل و هم توافق می شود.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...