نسخه چاپی

آزادسازی دارایی‌های ایران صرفا فضاسازی است

عکس خبري -آزادسازي دارايي‌هاي ايران صرفا فضاسازي است

نماینده مردم كرمان در مجلس گفت: آزادسازی دارایی‌های ایران توسط آمریكا در كره و ژاپن یك فضاسازی رسانه‌ای برای انحراف افكار عمومی است.


به گزارش نما، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اخبار منتشر شده در مورد آزادسازی دارایی‌های ایران توسط آمریکا در کره و ژاپن گفت: اینکه آمریکا عنوان می‌کند بخشی از دارایی‌های ایران در کره و ژاپن را آزاد کرده یک فضاسازی رسانه‌ای برای انحراف افکار عمومی است.

وی ادامه داد: آمریکا از یکسو عنوان می‌کند این دارایی‌ها آزاد شده اما در ادامه می‌گوید که اجازه انتقال این دارایی‌ها به ایران را نمی‌دهد و عملاً این دارایی‌ها را در اختیار کشورهای کره و ژاپن قرار داده است تا به شرکت‌های خود بدهند.

نماینده مردم کرمان در مجلس اظهار داشت: این اقدام آمریکا به هیچ وجه در مسیر آزادسازی دارایی‌ها و لغو تحریم‌ها در حوزه مسائل پولی و بانکی نیست بلکه آمریکا از این طریق به دنبال فریب و انحراف افکار عمومی است.

زاهدی خاطرنشان کرد: آزادسازی دارایی‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که بانک مرکزی ما به سهولت بتواند با دیگر بانک‌ها ارتباط برقرار کند و ارز حاصل از فروش نفت و یا دیگر محصولات را به داخل کشور بیاورد و امکان ارتباط با همه بانک‌ها برایش وجود داشته باشد.

وی افزود:‌ از سوی دیگر آزادسازی دارایی‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که ارزهای آزادشده در اختیار ایران قرار گیرد و جمهوری اسلامی ایران به هر شکل که بخواهد آن را هزینه کند نه اینکه این دارایی‌های بلوکه شده در ظاهر آزاد شود و بعد مستقیما در اختیار شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی قرار گیرد.

آمریکا در چند روز قبل عنوان کرد بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره و ژاپن را در یک بازه زمانی ۹۰ روزه آزاد کرده اما امکان انتقال این دارایی‌ها به ایران وجود ندارد و این دارایی‌ها باید در اختیار شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی که پیش از این به ایران کالایی را فروخته‌اند قرار گیرد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...