نسخه چاپی

عملكرد ضعیف ورزشكاران ایران در المپیك ...

كارنامه غیر قابل دفاع ورزش در المپیك توكیو

عکس خبري -کارنامه غير قابل دفاع ورزش در المپيک توکيو

تا به اینجا یكی از ناكامان المپیك بودیم. به عبارت دیگر تاكنون غیر از تك مدال ارزشمند طلای جواد فروغی كه در روز نخست مسابقات حاصل شد، موفقیت دیگری نداشته ایم.

محمدرضا کاظمی- هنوز تا پایان بازی های المپیک ۲۰۲۰ چند روز باقی مانده و ما منتظر افتخار آفرینی برخی رشته های مدال آور سنتی همانند کشتی، وزنه‌برداری و کاراته که برای نخستین بار به المپیک راه یافته، هستیم. با این وجود باید صراحتا اذعان کرد تا به اینجا یکی از ناکامان المپیک بودیم. به عبارت دیگر تاکنون غیر از تک مدال ارزشمند طلای جواد فروغی که در روز نخست مسابقات حاصل شد، موفقیت دیگری نداشته ایم. باور کنید فروغی هم تنها به واسطه نبوغ شخصی و تکیه بر استعداد ذاتی توانست به مقام نخست تیراندازی المپیک دست پیدا کند.‌ بعد از آن، نمایندگان دیگر رشته های ورزش ما از جمله تکواندو، شمشیربازی، تنیس روی میز، قایقرانی، دوومیدانی، بسکتبال و... یکی پس از دیگری از گردونه رقابت ها خارج شدند تا واقعیت های ورزش کشور، بیش از پیش نمایان شود. طی چند سال گذشته بارها و به کرات در مقام منتقد از کم و کاستی های ورزش گفتیم و نوشتیم اما گوش شنوایی نبود و هیچ کدام از مسئولین ورزش، گوشه چشمی به مشکلات نداشتند. هشدار داده بودیم، راهی که طی می‌شود به ترکستان ختم خواهد شد و اگر شیوه نگاه مان به واقعیت های حاکم بر ورزش تغییر نکند دچار خسران می شویم. گفتیم المپیک محل آزمون نهایی خواهد بود و اگر درست کار نکنیم در آنجا مردود خواهیم شد.‌ بالاخره هنگامه بازی های المپیک فرارسید و مشخص شد نقدهایی که صورت می گرفت مقرون به حقیقت بود. جالب اینکه به اصطلاح کارشناسانی که اطلاعات غلط به مسئولین ورزش می دادند با تکیه بر همان خوش خدمتی ها عازم المپیک شدند تا همچنان به تمجید از کسانی بپردازند که ورزش کشور را به بیراهه کشاندند.

با تمام این تفاسیر،همچنان امیدواریم رشته های مدال آور کشورمان بتوانند طی چند روز آینده کام ملت را شیرین کنند هر چند دو فرنگی کار روز نخست پیکارهای کشتی یعنی علیرضا نجاتی و امین میرزازاده در اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم، عملکرد قابل قبولی نداشتند. با توجه به قرائن موجود، یقین داریم با توجه به شرایط و اوضاع، ادامه کار برای کشتی ،کاراته و وزنه‌برداری نیز چندان آسان نخواهد بود.

با تمام این اوصاف و در صورت کسب هر نتیجه، اعتقاد راسخ داریم وزیر آینده ورزش باید در گام نخست، گروهی از کارشناسان را مامور بررسی نتایج عملکرد ورزش کشورمان در المپیک کند. دلایل شکست تیم ها و ورزشکاران مختلف مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد و نهایتا نسخه‌ای جهت آماده سازی تیم ها و ورزشکاران برای حضور موفق در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ المپیک تهیه و ارائه شود.

۱۴۰۰/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...