نسخه چاپی

هدفگذاری تولید سالیانه ۵۰۰ تن فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در افق ۱۴۰۴

هدفگذاري توليد ساليانه ??? تن فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در افق ????

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تصویب پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها و هدفگذاری تولید سالیانه ۵۰۰ تن فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در افق ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش نما از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی» در نشست بررسی پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها با حضور «علی آقامحمدی» رییس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب» افزود: پارسال تدوین چهار برنامه عملیاتی برای توسعه زنجیره صنعتی پوشاک و کفش، فلزات گرانبها، غذایی و آشامیدنی و لوازم‌خانگی که ۴۰ درصد ارزش تولیدات صنعتی را شامل می‌شوند، هدفگذاری شد.

به گفته این مقام مسوول، برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد و امروز نیز پیش‌نویس سند توسعه زنجیره فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در مرحله تصویب نهایی قرار دارد.

وی به برنامه‌های عملیاتی توسعه ذیل این برنامه عملیاتی اشاره کرد و ادامه‌داد: تسهیل زیرساخت‌های تامین، تولید و تجارت، توسعه صادرات و تقویت تولید، توسعه ساخت داخل و مدیریت واردات، توانمندسازی نیروی انسانی و تقویت طراحی و تحقیق و توسعه و همچنین اصلاح قوانین، مقررات و بخشنامه‌های مانع تولید، از مهمترین محورهای برنامه های عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها است.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان‌کرد: برنامه عملیاتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها مانند دیگر برنامه‌ها با استفاده از نظرات بخش خصوصی تدوین شده و پس از اصلاحات نهایی با حضور وزیر صنعت رونمایی و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه به تبیین مهمترین محور های این برنامه پرداخت و بیان کرد: عمده مباحث مطروحه در حوزه ضوابط واردات و صادرات است، موارد بعدی درباره تسهیل زیرساخت‌های تولید و تجارت است و موضوعات ترویجی و تشویقی صادرات و تولید نیز در این سند دیده شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت بیان‌داشت: برنامه‌ریزی به‌منظور حمایت از تولید داخل بدلیجات، زیورآلات، اکسسوری (هرگونه لوازم جانبی غیر از پوشاک که در کنار لباس‌های پوشیدنی استفاده می‌شود)، مجسمه و جعبه جواهر نیز در قالب این برنامه دیده شده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر «علیرضا رزم‌حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت بر استفاده از منابع طرح «تام» (تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت) تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه صنعت گوهر سنگ تاکید کرد.

ایرنا

۱۴۰۰/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...