نسخه چاپی

ونتیلاتور باعث آسیب به ریه بیماران كرونایی می شود؟

عکس خبري - ونتيلاتور باعث آسيب به ريه بيماران کرونايي مي شود؟

تعداد زیادی از بیماران بدحال كرونایی در نهایت كارشان به این می كشد كه زیر دستگاه تهویه مكانیكی هوا و یا همان ونتیلاتور بروند.

به گزارش نما به نقل از دیلی میل، برای بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا استفاده از ونتیلاتور در واقع آخرین راهکار برای بهبودی و فرار از وضعیت بحرانی است.

گفته می شود بسیاری از افرادی که زیر ونتیلاتور رفته اند و بهبود پیدا کرده اند در ادامه با مشکلات جسمانی دیگری مواجه می شوند که در نتیجه استفاده از این دستگاه است. آیا واقعا چنین چیزی واقعیت دارد؟

ونتیلاتورها اکسیژن را تحت فشار مستقیماً از طریق لوله ای که در گلو وارد شده است وارد ریه ها می کنند.

وارد کردن اکسیژن آن هم با فشار زیاد به اندام ها می تواند باعث التهاب شدید آنها شود.

سطوح بسیار بالای اکسیژن نیز مضر است زیرا تشکیل رادیکال های آزاد را افزایش می دهد و منجر به آسیب رسیدن به غشاها ، پروتئین ها و ساختار سلولی در ریه ها می شود. البته پزشکان به طور معمول با اطمینان از پایین نگه داشتن سطح فشار و تامین اکسیژن فقط به اندازه لازم تا حدی می توانند این شرایط سخت برای بیمار را تعدیل کنند.

اما در بیمارانی که از قبل دچار آسیب شدید ریه بودند و این عضو حیاتی بدن آنها ملتهب است رفتن زیر دستگاه ونتیلاتور می تواند وضع را حتی بدتر هم بکند.

التهاب می تواند باعث نشت مایع از رگ های خونی مجاور به کیسه های هوایی کوچک در ریه ها شود و تنفس و رساندن اکسیژن به اندام ها را به طور فزاینده ای مشکل می کند.

به هر حال ونتیلاتور برای افرادی که قبلا هم مشکل ریوی داشتند می تواند مضر باشد اما وقتی بیمار در شرایط حاد بیماری کرونا قرار دارد چاره ای نیست.

ونتیلاتور دستگاهی است که به تنفس افراد کمک می کند.

این دستگاه اکسیژن را مستقیماً وارد ریه های بیماران می کند و دی اکسید کربن را از آنها خارج می کند.

درواقع یک لوله تنفسی از دستگاه تنفس به بدن بیمار متصل می شود.

یک سر لوله در مجاری تنفسی ریه از طریق گلو یا بینی قرار می گیرد.

در برخی موارد جدی ، لوله مستقیماً از طریق یک برش کوچک در گلو به نای متصل می شود.

برای ایجاد سوراخ در گردن به جراحی نیاز است. به این عمل تراکئوستومی گفته می شود.

برای اینکه یک ونتیلاتور به بیماری نصب شود باید وی بیهوش باشد. در این موقعیت بیمار دیگر رنج این احساس را نخواهد داشت که قادر به تنفس نیست.

در صورت ابتلا به بیماری ریوی یا بیماری دیگری که تنفس را مشکل می کند ، از دستگاه های تنفس برای کمک به تنفس استفاده می شود.

همچنین می توان از آنها در حین و بعد از عمل استفاده کرد. در جهان کرونا زده این دستگاه ها نقشی حیاتی در نجات جان بسیاری از انسان ها ایفا می کنند.

۱۴۰۰/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...